• info@kadsa.ir
  • 09981680500
News Photo

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: صندوق ملی مسکن در حال حاضر منابع خاصی ندارد و باید به فعال شدن آن با پیشوانه مالی مناسب اقدام کرد.

وی تصریح کرد: در سال‌جاری صندوق خالی از منابع است و حتی از محل تبصره ۱۸ منابع پیش‌بینی شده و تعهدات انجام نشده و امکان حمایت از گروه‌های نیازمند به مسکن وجود ندارد.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس به بالا بودن قیمت تمام شده مسکن و گلایه متقاضیان از آورده‌های سنگین اشاره کرد و گفت: دولت در صورت منابع صندوق می‌تواند بخشی از آن را به عنوان یارانه بلاعوض در نظر بگیرد تا مشکلات متقاضیان مسکن در تأمین آورده اولیه برطرف شود.

بدری افزود: ما حتی پیشنهاد دادیم به صورت مشارکتی زمین در اختیار سازندگان قرار گیرد تا واحدهای مسکونی به قیمت یارانه‌ای تهیه و امکان ساخت و ساز مناسب و با کیفیت فراهم آید که این امر نیز هنوز جامع عمل نپوشیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار کاهش بازپرداخت اقساط طرح نهضت ملی مسکن تا سقف پنج میلیون تومان، تلاش بر این است تا نرخ سود این تسهیلات نیز تعدیل شود تا متقاضیان دغدغه‌ای از بابت بازپرداخت تسهیلات نداشته باشند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: انتظار می‌رود در سال آینده دولت با فعال کردن صندوق ملی مسکن یارانه‌ای را برای تولید مسکن در نظر گرفته و پرداختی‌ها را به موقع و مناسب انجام دهد.

اشتراک گذاری خبر

نظر

آیا می خواهید اطلاعات بیشتری پیرامون ما دریافت کنید؟