• info@kadsa.ir
  • 09981680500
News Photo

فرماندار: طرح نهضت ملی مشکل زمین و مسکن ملایر را رفع می‌کند

به گزارش خبرنگار ایرنا، سلمان اسماعیلی عصر یکشنبه در نشست ستاد بازآفرینی شهری ملایر اظهار کرد: با توجه به نبود زمین در مرکز این شهرستان، ۲ شهرک جدید «ایمان و امید» در قالب نهضت ملی مسکن ایجاد و طی ماه‌های آینده بخش مهمی از این طرح مهم تعیین تکلیف می‌شود.

وی با بیان اینکه در سایر شهرهای ملایر نیز زمین تامین شده و به زودی جشن آغاز واگذاری زمین به متقاضیان برگزار می‌شود، افزود: عده‌ای ناجوانمردانه عملکرد دولت را در کشور، استان و شهرستان نقد می‌کنند، در حالی‌که عدالت و انصاف باید رعایت و در بین مردم امیدآفرینی شود.

فرماندار ویژه ملایر، بازآفرینی شهری را یکی از اقدام‌های مهم در این شهر برشمرد و بیان کرد: سال گذشته تلاش خوبی در حوزه بازآفرینی شهری انجام و ۴۸ پروژه شاخص توسط دستگاه‌های اجرایی شهرستان احصا شد.

وی با قدردانی از اقدام‌های شهرداری ملایر و دیگر دستگاه‌ها در حوزه بازآفرینی شهری، ادامه داد: هم‌اکنون ۵۲ طرح بازآفرینی شهری عدالت‌محور در این محله‌ها تعریف شده و در دست اقدام است و باید نقش بخش خصوصی در طرح‌های بازآفرینی پررنگ‌تر شود.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه طرح‌های باقی مانده در ستاد بازآفرینی استان همدان که به تصویب نرسیده، باید توسط دستگاه‌ها به‌روزرسانی شود، بیان کرد: مسکن مهر با توجه به اینکه جزو محله‌های جدید است، اما به دلیل ضعف در زیرساخت‌ها باید به عنوان محله‌های بازآفرینی به آن نگاه شود.

وی جلوگیری از ساخت و ساخت غیرمجاز در محله‌های بازآفرینی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید یک گروه تسهیل‌گری ایجاد شود تا به عنوان رابط، مردم در اجرای این طرح‌ها پای کار بیاید و همراهی کنند.

روند اجرای چهارخطه ملایر- آورزمان- نهاوند سرعت بگیرد

معاون استاندار همدان تعیین تکلیف زمین‌های در محدوده کمربندی ملایر از ورودی همدان تا خروجی به سمت تهران را خواستار شد و افزود: این زمین‌ها از لحاظ ضوابط جهاد کشاورزی مشمول تغییر کاربری به تجاری و کارگاهی است و چنانچه ساماندهی شود، می‌تواند علاوه بر جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، ظرفیت خوبی از نظر اقتصادی ایجاد کند.

اسماعیلی، ساماندهی ورودی‌های شهر ملایر به عنوان مصوبه‌های سال گذشته را از دیگر ضرورت‌ها برشمرد و بیان کرد: ساماندهی ۲ ورودی و خروجی ملایر و خروجی به سمت همدان تا بعد از حاجی‌آباد و خروجی به سمت تهران مصوبه دارد و بازدیدهایی نیز با حضور استاندار همدان انجام شد و به لحاظ ایجاد ارزش افزوده و اشتغال خوب، باید هر چه ساماندهی شوند.

فرماندار ویژه ملایر تاکید کرد: سرعت اجرایی طرح چهارخطه مسیر ملایر- آورزمان- نهاوند کُند است و با توجه به اینکه شاهد تردد بالا و جانباختگان زیادی در این محور هستیم، باید شتاب بیشتری گیرد.

اسماعیلی یادآور شد: هم‌اکنون برخی قطعه‌های مسیر ملایر- توره همچنان باقی مانده و روند اجرای کار رضایت‌بخش نیست و مسیر اصلی عبور از روستای گوراب باید سریعتر انجام شود.

وی با بیان اینکه توافق اجرای محور سالوک- خنداب با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال را از دیگر اقدام‌های خوب عنوان کرد و خواستار آغاز مطالعه آزادراه ملایر، اسلامشهر- قهاوند شد و گفت: این محور جمعیت بالایی افزون بر سه میلیون نفر را علاوه بر جنوب استان در شهرهای استان لرستان و مرکزی را پوشش می‌دهد و باید هر چه سریعتر در دستور کار قرار گیرد و تا قبل از پایان سال اعتبارات لازم برای مطالعات آن اختصاص در نطر گرفته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان نیز در این نشست گفت: چهارخطه ملایر- آورزمان- نهاوند یکسری موانع اجرایی داشت که مرتفع و پیمانکار جدید انتخاب شده و با توجه به تخصیص اعتبارات مورد نیاز، این طرح سرعت خوبی خواهد گرفت.

مجید صالحی‌امیر با بیان اینکه موافقت‌نامه اجرای آزادراه ملایر- اسلامشهر- قهاوند باید صادر شود، افزود: امسال اعتباری برای محور ملایر- توره نداشتیم و مقرر شد در جلسه‌ای با معاون وزیر راه و شهرسازی این موضوع پیگیری شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان ملایر با جمعیتی بیش از ۳۰۰ هزار نفر در ۷۵ کیلومتری همدان واقع شده است.

اشتراک گذاری خبر

نظر

آیا می خواهید اطلاعات بیشتری پیرامون ما دریافت کنید؟