• info@kadsa.ir
  • 09981680500
News Photo

باید در نقاط محروم به موضوع تأمین مسکن مردم نگاه جدی شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رزم پیش از ظهر یک شنبه در نشست رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری با مدیرکل راه و شهرسازی بر تسریع در روند اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در استان تأکید شد.

وی با بیان اینکه دستگاه قضائی استان پشتیبان سیاستهای دولت در حوزه تأمین زمین و مسکن است اظهار کرد: تأمین مسکن یکی از نیازهای اولیه مردم و به ویژه جوانان است که باید مورد توجه مسئولان و متولیان حوزه مسکن قرار گیرد.

رزم افزود: سالهاست که مقام معظم رهبری موضوع تأمین مسکن را جز اولویت‌های کاری مسئولان قرار داده است و همواره بر این موضوع به عنوان یکی از مصادیق امیدآفرینی در جامعه تأکید داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: باید در نقاط محروم و کم برخوردار به موضوع تأمین مسکن مردم نگاه جدی تری شود و از تمامی پتانسیل‌ها برای مسکن سازی استفاده گردد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه با اشاره به برخی از مشکلات استان در حوزه راه سازی بیان کرد: در استان چهارمحال و بختیاری ۴۰ نقطه حادثه خیز وجود دارد که باید برای اصلاح این نقاط اعتبارات لازم تخصیص داده شود.

وی گفت: رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای و شهری تأثیر به سزایی در افزایش ظرفیت‌های گردشگری و توسعه استان دارد.

سهم چهارمحال و بختیاری از طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۵۷ هزار واحد مسکونی است

در این نشست خدایار باقری مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز با قدردانی از تعامل و همکاری دستگاه قضائی برای پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن در استان اظهار کرد: سهم استان چهارمحال و بختیاری از طرح نهضت ملی مسکن ۵۷ هزار و ۱۴۹ واحد مسکونی است.

وی افزود: تاکنون تعداد ۹۵ هزار و ۷۷۶ نفر درطرح نهضت ملی مسکن استان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد قریب به ۷۱ هزار نفر فرم (ج) آنها سبز و ۳۵ هزار نفر نیز واجد شرایط دریافت مسکن هستند.

باقری در ادامه پیرامون وضعیت جاده‌های رو راههای استان بیان داشت: با توجه به کوهستانی بودن استان، پیشبرد پروژه‌های راه سازی عمدتاً باید از طریق ساخت تونل انجام گیرد که این موضوع اعتبارات خاص و بالایی را می‌طلبد.

وی گفت: در حال حاضر ما ۱۲ تونل به طول ۱۴ کیلومتر را در دست ساخت داریم و تلاش می‌کنیم تا محورهای مواصلاتی شهرکرد به داران، شهرکرد به مسجدسلیمان و لردگان به ایذه را به محور چهار بانده تبدیل کنیم.

اشتراک گذاری خبر

نظر

آیا می خواهید اطلاعات بیشتری پیرامون ما دریافت کنید؟