• info@kadsa.ir
  • 09981680500
News Photo

ساخت ۱۷۵۰۰ واحد مسکن در کهگیلویه و بویراحمد

سید علی احمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: 48 هزار واحد در طرح نهضت ملی مسکن باید در استان ساخته شود، در همه شهرستان‌ها به جز یاسوج که برای تامین زمین با کمبود زمین مواجه شدیم ، در دیگر نقاط از برنامه جلو هستیم.

وی عنوان کرد: هر سالی باید بین 10 تا 12 هزار واحد باید ساخته شود و اکنون 17 هزار و 500 واحد در سطح استان در حال ساخت داریم و یا عملیات ساخت شان آغاز شده است.

احمدزاده افزود: در مرکز استان (یاسوج) به خاطر اینکه بخش زیادی زمین های کشاورزی و تپه های جنگلی است که تحت هیچ شرایطی نمی خواهیم تغییر کاربری داده شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یکی از دلایلی که یاسوج مرکز پایتخت طبیعت ایران نامگذاری شده به خاطر همین طبیعت بکر و پوشش جنگلی و اقلیمی منحصر به فرد است.

احمدزاده عنوان کرد: با مشکل زمین در یاسوج مواجه بودیم اخیرا یک مکانی در این شهر شناسایی شده که زمین آن برای کشاورزی مرغوب نیست و به سمت تغییر کاربری رفته ایم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برای ساخت وارد قرار داد شده ایم ادامه داد: با نرخ نهضت ملی مسکن ، سرمایه گذار قرار است واحدها را بسازد و برای 20 هزار مسکن در 2 فاز در این شهر قرارداد منعقد شده است.

احمدزاده خاطرنشان کرد: در سفر دوم رئیس جمهور به استان که به زودی انجام می شود، حداقل پنج هزار واحد کلنگ زنی خواهد شد.

وی ادامه داد: سرجمع استان کهگیلویه و بویراحمد در اجرای طرح نهضت ملی مسکن عقب نیست و کار به قوت ادامه دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باشت وضعی مشابه یاسوج دارد اما متقاضیان به دلیل نزدیکی باشت به گچساران به شهرستان گچساران سوق داده شده اند و در خود باشت هم رایزنی برای زمین در حال انجام است و 10 هزار نفر در یاسوج واجد شرایط داریم که هشت هزار نفر منتظرند مشکل شان رفع شود.

اشتراک گذاری خبر

نظر

آیا می خواهید اطلاعات بیشتری پیرامون ما دریافت کنید؟