• info@kadsa.ir
  • 09981680500
News Photo

معاون وزیر راه و شهرسازی: هدفی جز تامین مسکن برای مردم نداریم/ ثبت‌نام ۴ میلیون نفر در نهضت ملی

ارسلان مالکی صبح امروز ۱۸ تیرماه در جلسه شورای مسکن استان کرمان اظهار کرد: چالش بزرگ ما در کشور کمبود مسکن است و دنبال هدفی غیر از تامین مسکن برای مردم نیستیم.

وی با تاکید بر اینکه هدفی جز خانه‌دار کردن مردم نداریم، افزود: از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ به ازای هر ۱۰۰ خانواری که در کشور تشکیل شده ۶۰ خانه ساخته شده و کمبود انباشته شده و عقب ماندگی به دلیل کم کاری دولت‌های گذشته در حوزه مسکن وجود دارد.

مالکی با بیان اینکه از سوی دیگر سیاست‌های جمعیتی هم داریم و می‌خواهیم تشکیل خانوار داشته باشیم، تصریح کرد: چهار میلیون نفر ثبت نامی با مشخصات در سامانه وزارت راه و وشهرسازی داریم که فاقد مسکن و متاهل هستند اما جاذبه ایجاد نکردیم و کسی نیامده پرونده تشکیل بدهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در کرمان نیز همینگونه است و ۱۲۲ هزار نفر از متقاضیان در این استان سه استعلام سبز دارند، یعنی خانه نگرفته و متاهل هستند، ۴۸ هزار نفر شرط چهارم را نیز دارند.

وی اظهار کرد: استان کرمان در نگاه توسعه‌ای باید برای ۱۲۲ هزار نفر برنامه‌ریزی داشته باشد و غیر از این نتیجه نمی‌گیریم.

مالکی در پایان با اشاره به مسئله تامین زمین نهضت ملی مسکن گفت: طبق قانون، تامین زمین وظیفه استان است و باید با هم افزایی و کمک دستگاه‌های مربوطه این مسئله را حل کرد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین تاکید کرد: تا یک ماه آینده کسری زمین نهضت ملی در شهرهایی که مشکل دارند، تعیین تکلیف شود.

وی در پایان اظهار کرد: برای تامین زمین مسکن برای کارگران صنایع و کارخانجات براساس تقاضا، مطالعه ایجاد چند شهرک انجام شده تا تامین مسکن کارگران صنعتی را آنجا انجام بدهیم.

اشتراک گذاری خبر

نظر

آیا می خواهید اطلاعات بیشتری پیرامون ما دریافت کنید؟