• info@kadsa.ir
  • 09981680500
News Photo

عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه‌سازان ایران پاسخ داد؛ میزان اثرگذاری ابزارهای مالیاتی بر بازار مسکن

به گزارش جهان صنعت نیوز، سید محمد مرتضوی رییس کانون سراسری انبوه‌سازان ایران درخصوص کارآمدی ابزارهای مالیاتی دولت در راستای افزایش میزان عرضه در بازار عنوان کرد: نخستین کار و ماموریتی که می‌توان برای دولت متصور بود این است که دولت بلد باشد که چگونه از تولید مسکن حمایت کند؛ این کاری دشوار است. به هر حال لازم است تا مجموعه‌ای از امکانات و توانایی‌های مالی و اجرایی به بازی گرفته شوند و دولت با استفاده از مجموعه اقدامات این دستگاه‌ها بتواند اقدام به افزایش تولید مسکن کند و آن را به سطحی قابل قبول برساند.
او اضافه کرد: نهایتا وقتی که در بازار مسکن تعادلی میان طرف عرضه و تقاضا ببینیم، آن روز زمانی است که باید در سیاست‌های تنظیم بازار و کنترل عرضه نقش‌آفرینی کرد، اما در حال حاضر می‌بینیم که دولت بیشتر به آن بخشی می‌پردازد که هزینه زیادی برایش ندارد؛ بحث کنترل عرضه و محدودیت‌هایی که در این بخش با تاثیرپذیری از قوانینی که در کشورهای توسعه‌یافته و به خصوص در حوزه مسکن گذاشته می‌شود، عینا ترجمه و اجرا می‌شود.
رییس کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن و ساختمان ایران گفت: این در حالی است که هیچ‌گاه نمی‌توانیم به صورت مستقل و غیرمتمرکز بخشی از قوانین یک کشور را جدا و در کشور خودمان اجرا کنیم بدون اینکه به بخش‌های موثر دیگر بپردازیم. یک بسته کامل از تولید و عرضه مسکن و تنظیم بازار در کشوری وجود دارد. شما تنها بخشی از آن را جدا می‌کنید. بخش‌هایی که در مورد مالیات و فشار روی عرضه مسکن است، ترجمه شده و در کشور به مرحله اجرا گذاشته می‌شود. بدیهی است این تاثیر موجه و قابل اعتنایی نخواهد بود. این اقدام عملا منجر به واکنش‌هایی می‌شود که سرمایه‌گذاری را محدود و محدودتر می‌کند، یعنی معدود سرمایه‌گذارانی که در حوزه مسکن حضور دارند، نسبت به آینده نگران هستند و هر روز با یک سری قوانین مالیاتی جدید روبه‌رو می‌شوند.

 

 

اشتراک گذاری خبر

نظر

آیا می خواهید اطلاعات بیشتری پیرامون ما دریافت کنید؟