• info@kadsa.ir
  • 09981680500
News Photo

افزایش ۷ برابری تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه مسکن مددجویان بهزیستی استان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حسن شرفی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته مبلغ کمک بلاعوض سازمان بهزیستی برای تأمین مسکن جامعه هدف، از 50 میلیون تومان به 100 میلیون تومان افزایش یافت همچنین کمک بلاعوض دولتی برای تأمین مسکن خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول و بالاتر شهری 200 میلیون تومان و روستایی 150 میلیون تومان است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در مجموع 21 میلیارد تومان کمک بلاعوض سازمان بهزیستی برای تأمین، تعمیر و اجاره بها مسکن جامعه هدف بهزیستی استان در سال 1401 به جامعه هدف تحت پوشش پرداخت شده است. 

وی با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال نیز مبلغ 2 میلیارد تومان کمک بلاعوض برای ساخت منازل به افراد واجد شرایط تحت حمایت پرداخت شده است افزود: سال گذشته طبق تفاهم‌نامه همکاری مشترک بهزیستی با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، 57 واحد مسکونی برای خانوارهای دارای دو عضو معلول و بیشتر، شروع به ساخت کرده و در حال اجرا و تکمیل است.

به گفته وی با توجه به نیاز استان این تعداد واحد مسکونی با موافقت سازمان بهزیستی کشور 5.1 برابر افزایش یافت. 

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه برابر تفاهم‌نامه همکاری متشرک بین سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، خانوارهای واجد شرایط تفاهم‌نامه مورد نظر از کمک‌های بلاعوض بهزیستی و تسهیلات ویژه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای تأمین مسکن اقتصادی بهره‌مند خواهند شد، ادامه داد: از دیگر مزایای این طرح، به مددجویان بهزیستی فاقد زمین ساکن در روستاها و شهرهای هدف آن بنیاد، زمین دولتی برای احداث مسکن اعطا می‌شود.

شرفی با بیان اینکف 729 قطعه زمین ویلایی به مددجویان بهزیستی در سطح استان اختصاص یافت، بیان کرد: در سامانه طرح اقدام ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی  770 قطعه زمین و واحدمسکونی به مددجویان بهزیستی اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته یک میلیارد و 200 میلیون تومان کمک بلاعوض جهت گازکشی داخلی منازل به 200 نفر از جامعه هدف بهزیستی در قالب تفاهم نامه همکاری مشترک با شرکت گاز استان پرداخت شد عنوان کرد: امسال نیز طبق تفاهم نامه فی مابین، ضمن افزایش 50 درصدی سهمیه، سقف کمک بلاعوض با افزایش 3 برابری، مبلغ 18 میلیون تومان برای هر واحد مسکونی قابل پرداخت خواهد بود. 

 مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مددجویان بهزیستی بر اساس جزء 2 بند ج ماده 80 قانون پنج ساله ششم توسعه، از پرداخت هزینه‌های حق انشعاب آب، فاضلاب، برق، گاز، عوارض شهرداری و دهیاری و صدور پروانه ساختمانی برای یک بار و معاف هستند.

شرفی با بیان اینکه سال گذشته 850 نفر با مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان از این معافیت دولتی بهره‌مند شدند، ادامه داد:  تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن و اجاره بها منزل جامعه هدف بهزیستی استان افزایش 7 برابری داشته است. 

وی گفت: در سال گذشته 4 میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات کم بهره بانکی با بازپرداخت 10 ساله به 60 نفر از مستأجرین تحت حمایت بهزیستی استان اعطا شد.  

 مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: ایجاد اشتغال از رسالت‌های بهزیستی برای توانمندسازی جامعه هدف است.

شرفی افزود: سقف تسهیلات در بخش خوداشتغالی تا 300 میلیون تومان رسیده و  با توجه به نوع طرح و در بخش کارفرمایی سقف پرداخت تسهیلات برای به کارگیری 40 نفر تا سقف 4 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و 456 نفر به مبلغ 156 میلیارد تومان از محل تبصره 16 و 18 قانون بودجه به بانک‌های عامل معرفی  شدند ادامه داد: تاکنون 995 نفر با مبلغ 109 میلیارد تومان موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

 مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی یاداور شد: اعتبارات بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی و ارتقا کارایی معلولین در سال 1401 نسبت به سال 1400  افزایش 5 برابری داشته است. 

وی با بیان اینکه در سال گذشته جهت ایجاد و تثبیت اشتغال جامعه هدف مبلغ 2 میلیارد و 600 میلیون تومان حق بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی و ارتقا کارایی برای 306 نفر پرداخت شد، ادامه داد: در سه ماهه اول سال 153 طرح جهت دریافت تسهیلات اشتغالزایی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

شرفی با بیان اینکه در سال گذشته تعهد بهزیستی در استان 385 نفر بوده است اضافه کرد: با پرداخت تسهیلات و سایر موارد موفق به یک هزار و 477 فرصت شغلی در حوزه‌های خدماتی، کشاورزی و صنعت، مشاغل خانگی، مشاغل خرد، گروه‌های همیار و غیره شدیم که 376 درصد، درصد تحقق در استان داشته‌ایم.

 مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: سقف تسهیلات اشتغالزایی در سال گذشته از 100 میلیون تومان به 150 میلیون تومان در برخی از طرح‌ها  به 300 میلیون تومان افزایش داشته است.

اشتراک گذاری خبر

نظر

آیا می خواهید اطلاعات بیشتری پیرامون ما دریافت کنید؟