• info@kadsa.ir
  • 09981680500
News Photo

تامین زمین مسکن ملی در برخی شهرهای فارس از طریق توافق با مالکان

محمودرضا طالبان سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۴۵۴ هزار نفر در استان برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که ۱۴۶ هزار نفر از آنها به تایید نهایی رسیده اند و برای ۸۶ هزار نفرشان نیز زمین تامین شده است.

وی ادامه داد: تاکنون در استان ۶۹ هزار نفر واریز وجه انجام داده اند، برای بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی پروانه ساختمانی صادر شده و حدود ۳۴ هزار واحد نیز در مرحله فنداسیون تا اجرای سقف قرار دارد.

ثبت نام نهضت ملی مسکن فارس در شهرهای دارای اراضی مازاد

مدیرکل راه و شهرسازی فارس، همچنین گفت: این اداره کل می‌تواند در شهرهایی که متقاضی تایید شده طرح نهضت ملی مسکن کمتر از میزان زمین قابل واگذاری است نسبت به نام نویسی و ثبت نام متقاضیان جدید اقدم کند.

طالبان ادامه داد: بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی تا پایان امسال باید به شکل انفرادی و گروهی به حداقل ۴۰۰ هزار متقاضی واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت زمین واگذار شود که سهم فارس اداره کل راه و شهرسازی فارس حدود ۳۱ هزار واحد است.

وی اظهار کرد: این سهمیه به شکل حداقلی است و اداره کل راه و شهر سازی فارس مجاز است علاوه بر سهمیه اعلامی به ویژه جهت واگذاری به متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، زمین بیشتری به متقاضیان واجد شرایط واگذار کند.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: بر این اساس اداره کل راه و شهرسازی فارس می تواند در شهرهایی که متقاضی تایید شده از میزان زمین قابل واگذاری کمتر است اقدام به نام نویسی از متقاضیان جدید کند.

طالبان افزود: با توجه به کمبود زمین در برخی از شهرهای بزرگ از جمله کلانشهر شیراز، متقاضیانی که در این شهرها ثبت نام کرده و تایید شده‌اند می‌توانند شهرهای کوچکتر را برای ثبت نام انتخاب کنند.

وی اظهارکرد: قطعا این اقدام به ایجاد زمینه مهاجرت معکوس از شهرهای بزرگ به شهرهای کوچک کمک کرده و متقاضیان نهضت ملی مسکن، واحدهای مسکونی حیات دار و ویلایی یک یا ۲ طبقه دریافت خواهند کرد.

اشتراک گذاری خبر

نظر

آیا می خواهید اطلاعات بیشتری پیرامون ما دریافت کنید؟