• info@kadsa.ir
  • 09981680500
News Photo

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خبر داد؛ قرعه‌کشی واگذاری ۱۱۰ قطعه زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در چهارمحال و بختیاری

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی استان در آئین قرعه‌کشی اهدای ۱۱۰ قطعه زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در استان اظهار کرد: تاکنون ۲ هزار و ۹۰۰ نفر در سامانه مربوط به طرح جوانی جمعیت ثبت‌نام کرده‌اند و یک هزار و ۴۰۰ نفر اقدام به تشکیل پرونده نموده اند که از این تعداد ۴۲۰ نفر پایش و واجد شرایط اعلام شده‌اند.

وی افزود: بر این اساس در گام نخست ۱۱۰ قطعه زمین رایگان به متقاضیان واجد شرایط اهداء می شود که این افراد می‌توانند پس از انجام مقدمات قرارداد واگذاری، فرایند ساخت و ساز را آغاز کنند و از تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن نیز برخوردار شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تصریح کرد: در این مرحله قرعه‌کشی ۵۶ قطعه در شهر بروجن، ۲۱ قطعه در شهر سامان، هشت قطعه در شهر هفشجان، هفت قطعه در شهر فرخشهر، پنج قطعه در شهر گهرو، چهار قطعه در شهر یانچشمه و در شهرهای نقنه و گندمان و شلمزار نیز هر کدام سه قطعه انجام شد و در ادامه به متقاضیان واگذار می شود.

مقصودی با بیان اینکه این زمین‌ها به‌ صورت رایگان به متقاضیان واگذار می‌شود، یادآور شد: با این وجود طبق قانون، هزینه آماده‌سازی زمین‌ها از متقاضیان دریافت می‌شود و این هزینه‌ برای کمک به خانواده‌ها طی مدت هشت سال تقسیط می‌شود و پس از تسویه کامل، سند رسمی زمین به نام فرد متقاضی زده می‌شود.

وی ادامه داد: متراژ زمین‌های اهدا شده به متقاضیان در طرح جوانی جمعیت بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ متر است و ارزش این قطعه زمین‌ها نباید بیشتر از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان شود؛ در غیر این صورت این زمین‌ها باید بین دو متقاضی تقسیم شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم گفت: بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مقرر شده به زوجین دارای سه فرزند به صورت رایگان زمین اعطا شود که امروز شاهد اهدای ۱۱۰ قطعه زمین به افراد واجد شرایط بودیم.

غلامعلی حیدری افزود: پس از دریافت زمین متقاضیان می توانند از تسهیلات نهضت ملی مسکن نیز استفاده و اقدام به اخذ پروانه و ساخت و ساز نمایند.

وی درخصوص روند نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: در شورای عالی مسکن به ریاست رئیس جمهور مقرر شد سقف تسهیلات این طرح از ۳۵۰ میلیون تومان به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش و نرخ سود این تسهیلات از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش پیدا کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: خوشبختانه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان سرعت خوبی دارد و طی تابستان سال جاری شاهد واگذاری اولین مرحله از این طرح به متقاضیان خواهیم بود.

اشتراک گذاری خبر

نظر

آیا می خواهید اطلاعات بیشتری پیرامون ما دریافت کنید؟