• info@kadsa.ir
  • 09981680500
News Photo

خراسان جنوبی از نظر اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور پیشتاز است

به گزارش ایسنا، علیرضا عباس‌زاده، امروز شنبه ۱۴ مرداد در جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان که با حضور نماینده وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: الحاق اراضی ملی به محدوده شهر بیرجند برای ساخت مسکن در حال پیگیری است که امیدواریم هرچه سریعتر به نتیجه برسد.

وی با اشاره به اینکه ساخت و عرضه مسکن نقش مؤثری در کاهش قیمت مسکن دارد، گفت: دولت در این زمینه ورود جدی داشته و خراسان جنوبی هم از نظر اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور پیشتاز است.

معاون استاندار با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های دولت واگذاری زمین و مسکن به افراد فاقد مسکن است، افزود: احداث پنج هزار واحد مسکونی در استان هدف‌ گذاری شده که تاکنون برای ساخت چهار هزار واحد برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

به گفته وی؛ ۷۰۰ هکتار زمین بلا استفاده در شهر بیرجند وجود دارد که باید برنامه‌ریزی لازم برای بهره‌برداری از این اراضی را داشته باشیم.

عباس‌زاده با اشاره به فعال بودن ۸۷۰ مشاور املاک در خراسان جنوبی گفت: بازرسی‌های مستمر از مشاوران املاک استان برای مدیریت بازار مسکن در حال انجام می باشد و در این خصوص برای مشاوران املاک متخلف جرایم تعزیراتی تعیین شده است.

وی درباره پرداخت وام ودیعه مسکن نیز اظهار کرد: مشکلی در زمینه پرداخت وام ۴۰ میلیونی برای مستأجران وجود ندارد و آنان می‌توانند با مراجعه به بانک و ارائه مدارک لازم، وام را دریافت کنند.

اشتراک گذاری خبر

نظر

آیا می خواهید اطلاعات بیشتری پیرامون ما دریافت کنید؟