• info@kadsa.ir
  • 09981680500
News Photo

پیام دبیر محترم انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان استان تهران به مناسبت روز ملی تشکل ها و مشارکت اجتماعی

٢٢مرداد روز ملی تشکل ها و مشارکت اجتماعی گرامي باد


تحقق پیشرفت و توسعه همه جانبه کشورها مستلزم بهره گیری از استعداد، توان و حضور فعالانه و مطالبه گری مردم و مشارکت آنها در ارتقاء و تکامل بیشتر جامعه است و توسعه پایدار جوامع در تمامی عرصه ها میسر نمی گردد جز با همراهی تشکل هایی که برخاسته از بطن مردم هستند.
توجه به گسترش همه جانبه و بهره مندی ازجامعه ای توسعه يافته و اخلاقی نیازمند توجه به ارزش های اخلاقی و مسئولیت پذیری است که این خود اهمیت سرمایه های اجتماعی و مشارکت های مردمی را دو چندان می کند. حضور مردم در تشکل ها و مشارکت در امور اجتماعی در واقع نوعی سرمایه اجتماعی است که در همه کشورهایی که بیشتر توسعه یافته اند به آن توجه ویژه و جدی می شود.
در فرهنگ غنی کشور عزیزمان ایران از ادب و احترام متقابل نیز در تمام امورات فردی و اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین دلایل توسعه و پیشرفت جوامع یاد شده است. تا آنجا که مولانا نیز در اشعار خود به این امر اشاره دارد

از ادب پر نور گشته‌ست اين فلك

وز ادب معصوم و پاك آمد ملك

در دنیای کنونی از جمله شاخص‌های جوامع توسعه‌ یافته، میزان مشارک مردم، فعالیت مدنی افراد و تشکل‌های غیردولتی است و توسعه پایدار بدون حضور ایشان، به نظر ناممکن می رسد. سازمان هاي مردم نهاد نقش بسیار موثری در اگاه سازی، شناسایی مشکلات مردم و نیازهای جامعه، مطالبه گری، کاهش و یا رفع آسیب را دارند.
روز جهانی تشکل ها و مشارکتهای اجتماعی، غنیمت شمردن فرصتی است تا ضمن گرامیداشت این روز، از زحمات و تلاشهای ارزشمند همه فعالان مدنی و تشکل های اجتماعی و تمامی کسانی که به رسم مکتب والای اسلام با اندیشه نیک، مهرورزی و مسئولیت پذیری اجتماعی در تمامی شرایط یاری گر همنوعان خویش بوده و در راستای تعالی خدمات سلامت همراه و همگام با مسئولین با گشاده دستی و مناعت طبع حوزه سلامت را همراهی نموده اند، تبریک و تهنیت عرض نموده و برای همگان ارزوی سلامتی و بهروزی می نمایم.
حمايت از توسعه كمي و كيفي تشكل هاي مردمی و تخصصي  و ايجاد فرصت هاي بهتر براي فعاليت هاي آنان در فرايند توسعه كشور، از اهداف و برنامه هاي مدیریت کلان کشور است و نهادینه کردن مشارکت اجتماعی سبب ارتقای سرمایه اجتماعی می شود. تحکیم و تثبیت سرمایه اجتماعی به واسطه نهادینه کردن مشارکت های اجتماعی پیشرفت و توسعه را به ارمغان خواهد آورد.
با تقدیم احترام
رامین گوران اوریمی

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان تهران

اشتراک گذاری خبر

نظر

آیا می خواهید اطلاعات بیشتری پیرامون ما دریافت کنید؟