• info@kadsa.ir
  • 09981680500
News Photo

بیش از ۱۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن استان سیستان و بلوچستان به مرحله نازک کاری رسید

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، عطاء اله اکبری دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان در پنجمین جلسه شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: با اقدامات مطلوب صورت گرفته در استان آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن گویای آن است که پروژه‌های در مرحله سفت کاری نیز به رقم ۱۴ هزار و ۴۶۵ واحد، اسکلت و سقف به رقم ۲۰ هزار و ۱۹۷ واحد و همچنین تعداد پروژه‌های در مرحله فونداسیون نیز ۳۰ هزار و ۹۴۵ هزار واحد رسیده است.

وی افزود: برنامه ابلاغی طرح نهضت ملی مسکن به استان سیستان و بلوچستان حدود ۱۴۲ هزار واحد مسکونی است که تاکنون برای ساخت ۳۳ هزار و ۱۰۶ واحد شهری و روستایی پروانه ساختمانی صادر شده است و این روند همچنان با قوت ادامه دارد.

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان از اشتغال۳۴ هزار و ۶۸۵ نفر در پروژه های طرح نهضت ملی مسکن این استان خبر داد و گفت: اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن در استان علاوه بر ایجاد اشتغال برای بیش از ۳۴ هزار نفر سبب رونق بخش تولید شده است.

اکبری با بیان اینکه تامین مسکن برای قشرهای محروم و کم‌درآمد و فاقد سرپناه که منابع مالی مناسبی برای تهیه و یا ساخت مسکن ندارند از ضروریات و اهداف اصلی طرح نهضت ملی مسکن است، گفت: هم اینک در مجموع ۲۷ هزار و ۱۳۴ واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان با پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصد در حال ساخت است.

وی گفت: همچنین تاکنون از مجموع متقاضیانی که اقدام به واریز وجه در طرح نهضت ملی مسکن کردند ۲۲ هزار و ۶۱۲ متقاضی تخصیص به پروژه ها شده‌اند.

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: به منظور اجرای هر چه سریعتر طرح نهضت ملی مسکن در استان آماده سازی و وضعیت ثبتی اراضی و همچنین توزیع خدمات مورد نیاز در طرح ها به طور ویژه در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت تسهیلات خودمالکین بیان کرد: بر اساس آخرین ارزیابی ها، از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون قرارداد خودمالکی برای چهار هزار و ۶۴۶ واحد در بافت فرسوده استان منعقد شده است.

اکبری خاطر نشان کرد: اعضای شورای مسکن در تلاش اند تا پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان در حین مدنظر قراردادن کیفیت در ساخت با روش‌های مختلف با قیمت تمام شده کمتری به دست متقاضیان گرامی استان برسد.

اشتراک گذاری خبر

نظر

آیا می خواهید اطلاعات بیشتری پیرامون ما دریافت کنید؟