• info@kadsa.ir
  • 09981680500
News Photo

استاندار کرمانشاه از گشایش‌های خوبی در حوزه مسکن خبر می‌دهد

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار فارس در کرمانشاه با اشاره به یکی از نیاز‌های مهم استان به لحاظ مسکن، اظهار کرد: با قوت نهضت مسکن ملی؛ این خدمت ضروری را از طرف دولت مردمی آیت‌الله رئیسی دنبال می‌کنیم.

وی، از گشایش‌های خوبی در حوزه نهضت مسکن ملی استان طی توافقی با بنیاد مستعضفعان خبر داد و گفت: بنیاد مستضعفان یک مجموعه ۵ هزار و ۴۰۰ واحدی در استان شروع کرده بود که متأسفانه از ۳ سال گذشته متوقف شده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته، این مجموعه با قوت فعال شده است.

استاندار کرمانشاه گفت: با مساعدت و دستور رئیس بنیاد، تأمین ۳ هزار میلیارد تومان وام برای این ۵ هزار و ۴۰۰ واحد را خود بنیاد از طریق بانک سینا پذیرفته‌ است.

وی ادامه داد: علاوه بر این با همراهی و پیگیری‌ها توافق خوبی با بانک مسکن داشتیم که ۱۴ هزار واحد دیگر از نهضت ملی را بانک مسکن متقبل شده که نزدیک به ۸ هزار میلیارد تومان وام برای این واحدها اختصاص یافته، البته به پیشنهاد استان بانک عامل قبل از مردم سرمایه خود را برای ساخت و ساز تزریق می‌کند یعنی این وام بین ثبت‌نام و پرداخت اقساط در خدمت ساخت و ساز قرار می‌گیرد. 

صحرایی خاطرنشان کرد: این برای اولین بار است که در کشور اتفاق می‌افتد تاکنون در هیچ استانی اجرایی نشده با توجه به هزینه‌های بالای ساخت و ساز و اقساط، این یک کمک بزرگ برای متقاضیانی است چون جز هزینه ثبت‌نام اولیه، خانوارها دیگر تا مرحله سفت‌کاری و نما اقساطی پرداخت نمی‌کند و ۸ ماه هم تنفس پرداخت اقساط دارند.

صحرایی در ادامه این گفت‌وگو اشاره‌ای هم به آخرین وضعیت راه‌آهن اسلام آبادغرب داشت و گفت: یکی از پروژه‌های کلان و اصلی استان راه‌آهن غرب کشور است.

وی ادامه داد: براساس برآورد حال حاضر اگر حداقل ۲ هزار میلیارد تومان جذب مالی داشته باشیم و با سرعت خوب هم کار پیش رود تا پایان سال آینده ایستگاه راه‌آهن اسلام‌آباد غرب فعال خواهد شد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: پیگیری‌ها زیادی در این راستا صورت گرفته، اخیرا وزیر راه و شهرسازی دستور آن را امضا کرده و این بحث هم شخصا از طریق نهاد ریاست جمهوری دنبال شده تا ان‌شاءالله این قول به عمل تبدیل شود که اگر محقق شود علاوه بر اینکه اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد، اثرگذاری‌های موثری برای استان به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: به موازات این امر گام بعدی، فعال‌سازی پروژه راه‌آهن از اسلام آباد تا خسروی را نیز دنبال می‌کنیم.

اشتراک گذاری خبر

نظر

آیا می خواهید اطلاعات بیشتری پیرامون ما دریافت کنید؟