• info@kadsa.ir
  • 09981680500
News Photo

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛ ساخت مسکن در شهرک‌ها و شهرهای جدید با مشارکت انبوه‌سازان/افتتاح ۱۰ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده طی هفته دولت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

ساخت مسکن در شهرک‌ها و شهرهای جدید با مشارکت انبوه‌سازان

وزیر راه و شهرسازی در نشست هم‌اندیشی اعضای کانون انبوه‌سازان از تسهیل‌گری دولت برای واگذاری زمین به انبوه سازان برای ساخت مسکن خبر داد و گفت: در شهرک‌ها و شهرهای جدید واحد های مسکونی با مشارکت انبوه‌سازان احداث می‌شود.

۵ پروژه قطار حومه‌ای شهرهای جدید تکمیل و احداث می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید آخرین وضعیت پروژه‌های قطار حومه‌ای شهرهای جدید را تشریح کرد و از فرآیند تکمیل پروژه قطار حومه‌ای تهران-پرند خبر داد.

طرح جامع باقرشهر و طرح جامع شهرک اعتمادیه در استان تهران تصویب شد

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر سیاست وزارتخانه برای تسریع در قانون جهش تولید مسکن از تصویب طرح جامع باقرشهر و طرح جامع شهرک اعتمادیه شهریار استان تهران برای تکمیل زیرساخت‌های لازم شهری و تامین مسکن متقاضیان خبر داد.

پیگیری و تسریع در تکمیل ۶ بیمارستان در دولت سیزدهم

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی از برنامه سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی برای تکمیل ۶ بیمارستان مصوبه سفر رییس‌جمهور با مجموع یکهزار و ۴۵۷ تخت بیمارستانی در سال مالی پیش‌رو خبر داد.

بودجه هوشمندسازی یکی از شهرهای جدید از منابع هبیتات تامین می‌شود

دبیر کمیته اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران از تدوین سند مطالعات برنامه‌ریزی شهری در همکاری با چندین کشور در کمیته اسکان بشر سازمان ملل متحد خبر داد و گفت: بودجه هوشمندسازی برای یکی از شهرهای جدید و مقاوم سازی بافت فرسوده از منابع هبیتات تامین‌ می‌شود.

افتتاح ۱۰ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده طی هفته دولت

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از افتتاح و بهره‌برداری ۱۰ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده طی هفته دولت خبر داد.

بهره‌مندی از ظرفیت‌های بین‌المللی در حوزه بازآفرینی شهر

با هدف ارتقای همکاری‌های شرکت بازآفرینی شهری ایران با برنامه اسکان بشر ملل متحد (هبیتات) که با هدف استفاده از تجارب بین‌المللی و به اشتراک‌گذاری تجارب موفق داخلی در دستور کار شرکت بازآفرینی شهری ایران قرار دارد و براساس هماهنگی‌های انجام شده کارشناسان دفتر هبیتات در تهران از اقدامات و فعالیت‌های باز آفرینی شهری در سکونتگاه‌های غیررسمی واقع در کرج و محمد شهر در استان البرز بازدید کردند.

طرح جامع آباده ابلاغ شد

شورای‌عالی شهرسازی و معماری طرح جامع شهر آباده را با بیان جزئیات و ویژگی‌های جمعیت و افق طرح، محدوده شهر و کاربری اراضی، شبکه معابر و نقشه پهنه‌بندی و حریم شهر ابلاغ کرد.

تخصیص تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی به تمامی پروژه‌های دولتی و خودمالکی

دفتر طرح‌ریزی و پایش طرح‌های مسکن معاونت مسکن و ساختمان تصریح کرد: افزایش سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن به مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان برای هر واحد مسکونی مشمول تمام پروژه‌ها اعم از اراضی دولتی و پروژه‌های خودمالک می‌شود.

احداث بازار ایرانی-اسلامی و باغ علم و فرهنگ در دستور کار شهرهای جدید قرار گرفت

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید بر پیگیری جدی احداث پروژه‌های هویت‌بخشی با هدف افزایش کیفیت محیطی و تحقق زیست انسانی در شهرهای جدید تأکید کرد.

اراضی ۱۵ هکتاری حریم به محدوده شهر ایلام الحاق می‌شود

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در سفر به استان ایلام از اخذ کلیه مجوزهای لازم برای الحاق اراضی ۱۵ هکتاری حریم به محدوده شهر ایلام خبر داد.

بررسی راهکارهای پایش صنعتی‌سازی در ساخت وساز

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بر ضرورت صنعتی سازی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و گفت: ضرورت طراحی و استفاده از نرم‌افزاری برای مبحث ۱۱ وجود دارد که با استفاده از آن شرکت‌ها با پرکردن میزان درصد صنعتی سازی اقدام کنند و به این ترتیب استفاده از این مبحث در پروژه‌های ساخت و ساز در کل کشور رصد شود.

بیش از ۷۹۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات نهضت ملی مسکن پرداخت شد

مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه قرارداد بیش از ۲۷۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این بانک منعقد شده است، گفت: بانک مسکن تا نیمه مردادماه سال جاری مبلغ ۷۹۵ هزار و ۹۸۶ میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن پرداخت کرده است.

بانک مسکن برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تسهیلات بیشتری پرداخت می‌کند

مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه این بانک برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش مسکن امتیازات خاصی در نظر گرفته است، گفت: از این شرکت‌ها برای بومی‌سازی ساخت مسکن با فناوری نوین بهره می‌بریم.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی معارفه شد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طی مراسمی معارفه شد و اکبر نیکزاد، رئیس سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تودیع و غلامرضا صالحی، معاون نیکزاد به عنوان رئیس جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی معارفه شد.

اشتراک گذاری خبر

نظر

آیا می خواهید اطلاعات بیشتری پیرامون ما دریافت کنید؟