• info@kadsa.ir
  • 09981680500
News Photo

۲۱ هزار مددجوی خراسان رضوی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، رضا سلم آبادی امروز در جمع اصحاب رسانه اظهارداشت: سال گذشته بیش از 33 هزار فرصت شغلی با 19 هزار و 100 فقره وام ایجاد کردیم و 21 هزار و 600 نفر را آموزش دادیم همچنین در حوزه کاریابی نیز بیش از 55 هزار خدمت را به خانواده‌های نیازمند ارائه کردیم.

وی از رقم تسهیلات با توجه به شغل از 50 تا 300میلیون تومان که با سود 7 درصد پرداخت می‌شود خبرداد و گفت: 2 هزار و 200 میلیارد تومان مختص کمیته امداد است و حدود هزار میلیارد را باید از استانداری دریافت کنیم و اگر قریب به 3هزار و 300 میلیارد تومان داشته باشیم، متعهد به پرداخت 33 هزار فقره وام می‌شویم.در راستای کسب و کار حلال تفاهم‌نامه‌ای با مرکز پژوهش‌های آستان قدس رضوی منعقد شده است.

سلم آبادی تصریح‌کرد:طبق اعلام وزارت تعاون، رفاه و کار اجتماعی، 98 درصد طرح‌های کمیته امداد در سال 1401 به درستی انجام شده، سال گذشته 185 واحد مسکن شهری را خریداری کردیم و 3 هزار و 194 واحد احداث و تکمیل شد همچنین بیش از 2 هزار و 280 مسکن مددجویان را تامین کرده و 238 میلیارد تومان با کمک‌های مردمی و دولتی وام بلاعوض پرداخت کردیم ضمن اینکه 21 هزار مددجوی کمیته امداد در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی ادامه داد: 12 هزار فرزند یتیم و حدود 30 هزار کودک محسنه در استان وجود دارد و با توجه به نیاز خانواده‌ها که به آنان خدمات ارائه می‌شود، ضمن اینکه استان ما در طرح اکرام پیشرو است ،در سال گذشته 12 بار رتبه اول نقد کشور را در طرح اکرام کسب کردیم، 192 میلیاردتومان به حساب کودکان واریز شده است و بالغ بر هزار میلیارد تومان نقد و خدمت داشته‌ایم. طی 4 ماه اول سال جاری خراسان رضوی رتبه اول کشور را کسب کرده است.

وی تصریح کرد: ما ارائه خدمات به 374 هزار نفر طی سال جاری داشتیم و این درحالیست که یکی از خدمات ما تهیه جهیزیه است و در سال گذشته برای 4 هزار و 61 سری جهیزیه 130 میلیارد تومان با کمک‌های مردمی پرداخت کردیم که کمک به جوانی جمعیت و فرزند‌آوری است و افرادی که توانمند شوند از چرخه خارج و نیازمندان جدید وارد می‌شوند.در سال 1402، 8 هزار خانواده به خودکفایی رسیدند که در این حوزه رتبه اول کشور را کسب کرد.

سلم‌آبادی از پرداخت 16 هزار و 700 فقره وام کارگشا با سود حداکثری 4 درصد در سال 1401 خبر داد و گفت: قریب به 240 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است؛ در صندوق امداد ولایت، تسهیلات تا 10 میلیون تومان بدون کارمزد پرداخت می‌شود و اگر مددجوی کمیته امداد باشد وام 20 میلیون تومانی با 3 درصد سود تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی درپاسخ به سوال خبرنگاران تاکید کرد:حذف صف انتظار جهیزیه در سال 1402 را داریم وعلاوه براینکه صف انتظار با جهیزیه همراه بوده است می توان گفت : خوشبختانه طی سال جاری در خراسان رضوی حذف شد. اهدا 5 هزار سری جهیزیه تا پایان امسال پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی از حمایت 59 هزار و 200 دانش‌آموز و دانشجو خبرداد و افزود: بخشی از شهریه دانشجویان مراکز غیر انتفاعی، آزاد و... را کمیته پرداخت می‌کند، برای دانشجویان دانشگاه‌های دولتی کمک هزینه تحصیلی پرداخت می‌شود و به دانش‌آموزان نیز کمک هزینه تحصیلی تعلق می‌گیرد. 11 دوره میزبان اردوی دانش‌آموزان کشور بودیم که تا 18 شهریورماه اردو‌های دانش‌آموزی برگزار خواهد شد، همچنین برنامه‌های فرهنگی برای تمامی افراد تحت حمایت از جمله شوق زیارت در نظر گرفته شده است.

سلم آبادی خاطرنشان کرد: سال گذشته قریب به 2 هزار و 100 میلیارد تومان وام پرداخت کردیم که هزار و 900 وام صرفا به شهر مشهد و 19 درصد اشتغال ما در حاشیه شهر مشهد محقق می‌شود، یعنی اشتغال در حاشیه شهر مشهد محقق نشده است چرا که مددجو در این منطقه به علت نداشتن ضامن نمی‌تواند وام بگیرد، فرد اشتغال‌پذیر است، اما شرایط اخذ وام ندارد و این درحالی است که از 727 میلیارد تومان صرفا 200 میلیارد تومان سهم حاشیه شهر مشهد است، یعنی اگر قرار است فقر از خانواده حذف شود باید اشتغال فرد را تامین کنیم.

 وی ادامه داد: برخی از آمار‌ها افتخار آمیز است، اما اگر بنا باشد که من سخنگوی فقر باشم این آمار‌ها موجب زیر سوال بردن کرامت مردم می‌شود و تاکنون نسبت به اعلام مصداق‌های کمک خیرین کمتر پرداختیم. امروزه به باور برخی افراد به علت کاهش درآمد اقتصادی مردم مشارکت‌های مردمی کاهش یافته، اما اینگونه نیست.

اشتراک گذاری خبر

نظر

آیا می خواهید اطلاعات بیشتری پیرامون ما دریافت کنید؟