• info@kadsa.ir
  • 09981680500
News Photo

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان خبر داد؛ واگذاری ۱۴۰۵ قطعه زمین به متقاضیان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان، مصطفی بیک مداح، افزود: ۲۵ هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال ساخت هست که از این تعداد، ۲۱ هزار واحد روستایی و تعداد سه هزار و ۹۴۷ واحد در شهرهای استان در حال احداث است.

وی با بیان این مطلب که علاوه بر این تعداد واحد، هزار و ۴۰۵ قطعه واگذاری زمین به صورت انفرادی به متقاضیان صورت گرفته است، بیان کرد: شاخص ترین پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن بنیاد در استان در شهرستان زاهدان با ۹۳۹ واحد، سراوان با هزار و ۲۴۳ واحد، مهرستان با ۴۸۸ واحد، کنارک ۴۵۰ واحد و سیب و سوران با تعداد ۴۱۱ واحد هست که به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال پیگیری و ساخت هستند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: در شهرهایی از استان که پروژه‌ها در حال خاتمه بوده و یا پروژه ندارد هم بنیاد مسکن در حال برنامه ریزی برای ایجاد پروژه‌های جدید است.

بیک مداح ادامه داد: از سال ۱۴۰۰ تا کنون تعداد ۲۳ هزار و ۴۶۵ خانوار روستایی از محل تسهیلات طرح ویژه بهسازی و بازسازی مسکن روستایی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که تعداد ۱۷ هزار و ۴۳۴ متقاضی موفق به عقد قرارداد و شروع به ساخت واحد مسکونی شده‌اند که از این تعداد ۸ هزارو ۱۸۵ واحد مسکن روستایی خاتمه یافته و مابقی در حال ساخت و تکمیل بوده و پیشرفت فیزیکی ۵۶ درصدی دارند.

وی خاطر نشان کرد: تا پایان سال جاری تعداد هزار واحد مسکونی شهری و تعداد هفت هزار واحد مسکونی روستایی تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شوند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: در مراحل تکمیل پروژه‌های مسکن، آورده متقاضی و همکاری بانک‌های عامل می‌تواند شتاب بخش تکمیل و تحویل این واحدها باشد.

بیک مداح گفت: برای ساخت واحدها در سطح استان تلاش شده تا موضوعات فرهنگ بومی مردم در کنار کیفیت و استاندارد لحاظ شود که می‌توان مصادیق آن را واحدهای ویلایی ساخته شده در طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان مشاهده کرد.

اشتراک گذاری خبر

نظر

آیا می خواهید اطلاعات بیشتری پیرامون ما دریافت کنید؟