• info@kadsa.ir
  • 09981680500
News Photo

۹ هکتار زمین اداری در خراسان شمالی به مسکن ملی تبدیل می‌شود

علی میرکریمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار داشت: موافقت با تغییر کاربری از اداری به مسکونی بیش از 9 هکتار زمین در راستای طرح مسکن ملی در جلسه کمیسیون ماده پنج بجنورد انجام شده و به زودی شاهد آغاز ساخت واحدها خواهیم بود.

وی افزود: جلسه کمیسیون ماده پنج شهر بجنورد به ریاست رشیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی، میرکریمی، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان و با حضور سایر اعضا در محل استانداری برگزار شد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در این جلسه تعداد 14 پرونده ارجاعی به دبیرخانه کمیسیون مطرح گردید که از مهمترین پرونده می توان به درخواست تغییر کاربری ها از اداری به مسکونی اشاره کرد و پس از بررسی مابقی پرونده ها و اعلام نظر، تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

وی تصریح کرد: تغییر کاربری ها، افزایش تراکم، تفکیک عرصه، اصلاح قوس گذر و احداث بنای اداری از پرونده هایی مهمی بود که در این جلسه مطرح شد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان افزود: هم استانی های گرامی می توانند جهت اطلاع از آخرین مصوبات کمیسیون ماده پنج به وب سایت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی به نشانی nkh.mrud.ir مراجعه فرمایند.

وی تصریح کرد: سهم خراسان شمالی از این طرح سالانه 11 هزار و 690 واحد مسکونی و در مدت چهار سال، 46 هزار و 761 واحد مسکونی است که سهم سه شهر بزرگ آن به ترتیب برای بجنورد ساخت 22 هزار و 142 واحد، شیروان پنج هزار و 568 واحد و اسفراین هفت هزار و 798 واحد در مدت چهار سال است.

به گزارش تسنیم٬ اکنون در شهر بجنورد ساخت چهار هزار و 154 واحد مسکن دولتی(بدون احتساب خودمالکی) با رشد فیزیکی 28 درصد، در اسفراین ساخت یکهزار و 120 واحد مسکن دولتی با پیشرفت فیزیکی 32 درصد و در شیروان هم ساخت 306 واحد مسکن با پیشرفت فیزیکی 20 درصد در حال اجرا است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و 25 نقطه شهری دارد که 44 درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

اشتراک گذاری خبر

نظر

آیا می خواهید اطلاعات بیشتری پیرامون ما دریافت کنید؟