• info@kadsa.ir
  • 09981680500
News Photo

در نشست شورای مسکن شهرستان بویین میاندشت؛ مشکلات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن "بویین میاندشت" رسیدگی شد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ در راستای بررسی مسائل، مشکلات و چالش‌های پیش روی اجرای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان بویین میاندشت، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با همراهی معاونین و رؤسای ذیربط این اداره‌کل به این شهرستان عزیمت کرد.  

در این سفر یک روزه جلسه شورای مسکن شهرستان بویین و میاندشت با حضور فرماندار، نماینده مردم شریف این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان، اعضای شورای شهر و دیگر مسئولین ذیربط برگزار و ضمن پیگیری مصوبات جلسات پیشین، روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در این نشست اظهار کرد: هدف از تشکیل این جلسات تعامل برای رفع موانع اجرایی و مسائل و مشکلات پیش رو پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن و رسیدن به راهکارهای عملی است که برنامه ریزی دقیق و همکاری تمامی نهادهای ذیربط را می‌طلبد.  

وی افزود: برخی از مشکلات پروژه‌ها نیاز به تدابیری در سطح شهرستان دارد و در همین مجموعه قابل رفع است لذا هماهنگونه که در استان، جلسات شورای مسکن و ستاد بازآفرینی شهری به صورت مرتب و هفتگی برگزار می‌شود لازم است تا این جلسات در سطح شهرستان و با حضور مسئولین شهرستانی به صورت هفتگی برگزار شود و نتایج آن در صورت نیاز به مصوبه شورای مسکن استان پیگیری شود.  

قاری‌قرآن در خصوص مباحث مطرح شده در این نشست بیان کرد: مبحث الحاق زمین، طرح تفکیکی و آماده سازی اراضی مرتبط با طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان مطرح و به صورت ریزبینانه مورد بررسی قرارگرفت که پس از مشورت با اعضای شورا، تصمیم لازم اتخاذ و زمانبندی برای اجرای آن مشخص شد.  

وی گفت: در این جلسه گزارشی از وضعیت دستگاه های اجرایی خدمات رسان به پروژه های نهضت ملی مسکن شهرستان بویین میاندشت ارائه شد که مقرر شد برآورد آن انجام شود و در خصوص مباحث اعتباری مرتبط با رساندن آب و برق  و گاز به پروژه ها پیگیری و اقدامات مقتضی بعمل آید.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان عنوان کرد: تامین زمین برای اقشار ویژه و خانواده های دارای حداقل دو عضو معلول مورد رسیدگی قرار گرفت و این موضوع با مشورت اعضا شورا مسکن تعیین تکلیف شد.    

وی در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان اظهار کرد: بیش از ۱ هزار و ۷۰۰ نفر در شهر بوئین میاندشت برای این طرح ثبت نام کردند که با بررسی و پالایش‌های بعمل آمده افزون بر ۵۰۰ متقاضی حائز شرایط فعال شناخته شدند.  

قاری‌قرآن با بیان اینکه تا کنون ۱۵۸ متقاضی در این شهر تخصیص پروژه شدند، گفت: در حال حاضر ۱۶۶ واحد در پروژه‌ها تعریف شده، برای ۸۸ واحد پروانه ساختمانی اخذ و تا کنون فونداسیون ۳۸ واحد اتمام یافته است.  

گفتنی است: در طی این سفر مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از روند اجرای پروژه‌های در دست اجرا طرح نهضت ملی مسکن شهرستان بویین میاندشت و اراضی پیش بینی شده برای تامین زمین نهضت ملی مسکن درشهربویین میاندشت بازدید بعمل آورد و ضمن بررسی مسائل موجود، به ارائه رهنمودهای لازم در گفتگو با عوامل اجرایی پرداخت.  

در این بازدید همچنین چندین نفر از مردم شریف این شهرستان که در روند اجرایی و اداری پرونده خود دچار مشکل شده بودند حضور یافتند و پس از بیان مسائل مربوطه، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در دیداربا آنان، مشکلاتشان را با نگرش مثبت حل و فصل نمود و دستورات لازم را صادر کرد.  

اشتراک گذاری خبر

نظر

آیا می خواهید اطلاعات بیشتری پیرامون ما دریافت کنید؟