• info@kadsa.ir
  • 09981680500
News Photo

واگذاری ۴ هزار هکتار زمین در حریم شهر گناباد به نهضت ملی مسکن + تصاویر

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گناباد، بدون تردید خدمت به مردم در هر جایگاه و هر شغلی از بزرگ ترین توفیقاتی است که خداوند متعال در اختیار بندگان خود قرار داده و برای آن اجری عظیم در نظر گرفته است. در هفته دولت‌ گذری بر اقدامات و خدماتی که برای مردم صورت گرفته اگر کنیم بیشتر آنچه به نظر رسیده ساختمان های بنا شده و یا خدماتی بوده که در محدوده شهرها مردم با آن سروکار داشته اند. اما افرادی هستند که در گرمای بالای 40 درجه و در دل بیابان‌ها خدماتی را ارائه می‌کنند که شاید کمتر به چشم مردم آمده اند. در همین راستا دیداری داشتیم با مدیر اداره ای که نیروهایش بیشتر در دل بیابان‌ها در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

مجتبی محرابی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناباد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهارداشت: یکی از طرح هایی که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و در کشور در حال اجرا می‌باشد موضوع کاشت درخت است که به این ندای رهبری لبیک گفته ایم.

وی افزود: پایلوت اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت با تولید بیش از 4 میلیون اصله نهال بیابانی سازگار با اقلیم منطقه و برنامه ریزی کاشت 1000 هکتار در منطقه عمرانی با مشارکت مردم در دست اقدام است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناباد خاطرنشان کرد: تولید نهال گلدانی از انواع گیاهان بیابانی شامل تاغ، آتریپلکس و قره داغ به تعداد 170هزار اصله ، تولید نهال ریشه لخت تاغ به تعداد 4میلیون اصله از دیگر اقدامات در این راستا بوده است.

محرابی افزود: احداث چکدم گابیونی با حجم 1721 متر مکعب در حوزه آبخیز روچی و گیسور ، بوته کاری با گونه های بومی همراه با آبیاری و مراقبت 100 هکتار منطقه بیدخت و جمع آوری و معدوم سازی سرشاخه های خشک و آفت زده و دفع آفات در منطقه برگز در سطح 500 هکتار و اجرای 30 کیلومتر بادشکن غیر زنده در منطقه عمرانی از دیگر خدمات این اداره برای مردم برشمرد.

وی ادامه داد: اجرای عملیات بیولوژیک (کپه کاری، کنتورفار ، بذر پاشی) با مشارکت مرتعداران مراتع سیاه دره و گیسور در سطح 500هکتار ، انجام مطالعات آبخیزداری 8 مورد (نوده پشنگ،گیسور، گوهردشت، کلات، سنگ سبز، زوصالح آباد، روچی، بیهود) از دیگر اقدامات نیروی های منابع طبیعی گناباد برای رفاه حال مردم بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناباد گفت: اخذ سند تک برگ برای بیش از 170هزار هکتار از اراضی ملی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.

محرابی عنوان کرد: نهالکاری همراه با آبیاری 200 هکتار منطقه بیدخت و عمرانی و ثبت 2224 همیار طبیعت در سامانه همیار طبیعت شامل 1691 همیار دانش آموز، 199 همیار مروج، و 120همیار محافظ از دیگر مشارکت های مردم بوده است.

وی با اشاره با همراهی منابع طبیعی در راستای کمک به اشتغال و مسکن جوانان بیان کرد: تخصیص اراضی ملی برای 8مورد طرح اقتصادی و اشتغالزا ، تخصیص120هکتار اراضی ملی برای ساخت مسکن روستایی در راستای طرح نهضت ملی مسکن در 15 روستا و تحویل 4651 هکتار حریم شهر گناباد در 6 پلاک به اداره راه و شهرسازی شهرستان گناباد از دیگر خدمات برای مردم بوده است.

اشتراک گذاری خبر

نظر

آیا می خواهید اطلاعات بیشتری پیرامون ما دریافت کنید؟