• info@kadsa.ir
  • 09981680500
News Photo

افتتاح ۹۴۷۷ واحد مسکونی پروژه نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، یعقوبعلی نظری در مراسم افتتاح این پروژه ها که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور ریاست جمهور برگزار شد، با اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده در حوزه مسکن اظهارداشت: امروز همزمان با سراسر کشور 9 هزار و 477 واحد مسکونی پروژه نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های مختلف استان افتتاح شد.

استاندار خراسان رضوی با بیان این مطلب که  این واحدها شامل باز آفرینی؛ حمایتی، خودمالک و روستایی است گفت: تا کنون برای 180 هزار واحد در استان خراسان رضوی تامین زمین شده است که بیش از 95 هزار پروانه در این زمینه نیز صادر شده است.

وی با بیان اینکه قصد داریم تا چند ماه آینده یک جهشی در حوزه ساخت مسکن و نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی ایجاد کنیم، گفت: در استان خراسان رضوی رویکرد اصلی ما تقدم دادن به روستاها بوده است، با این نگاه که روستاییان برای مهاجرت به شهرهای کوچک و مرکز استان ترغیب نشوند.

نظری تصریح کرد:برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان باید تقدم را به آنها می دادیم که این رویکرد اول ما است.رویکرد دوم که از ابتدا مدنظر داشته ایم واگذاری زمین به مردم بود. 180 هزار واحد معادل 40 میلیون مترمربع و 4 هزار هکتار زمین تامین شده است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: این مقدار الحاق در خراسان رضوی حدود 15 برابر مسکن مهر طی 16 سال گذشته بوده است.
به گفته وی 134 سایت شهری در حال آماده سازی و خدمات زیربنایی در این بخش ها در حال ارائه است.

 مرکز رشد واحد‌های فناور ترشیزافتتاح شد

 سیدهادی طباطبایی،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی در آیین افتتاح مرکز رشد واحد‌های فناور ترشیز با اشاره به تحول ایجاد شده در حوزه پارک علم و فناوری استان و تاکید بر تمرکززدایی گفت: ضروری است تا با شناسایی استعدادهای استان زمینه و بستر را برای پیشرفت های علمی و فناوری فراهم کنیم.

طباطبایی با اشاره به اینکه ایران، رتبه اول دنیا را در بحث تولید مقالات علمی دارد، ابراز کرد: بحث پارک‌های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان دغدغه رهبر معظم انقلاب بود که ایشان با پیشگامی و حمایت از این مراکز تاکید داشتند علمی که در کشور تولید می شود باید تبدیل به فناوری شود.

وی با تاکید بر اینکه استعدادهای انسانی خوبی در سطح استان وجود دارد، بیان کرد: در این راستا باید ضمن شناسایی استعدادها و توانمندی ها، آنان را کمک کنیم تا در مسیر پیشرفت های علمی و فناوری قرار گیرند.

معاون استاندار خراسان رضوی با بیان این که سال گذشته شاهد صادرات ٢ میلیون دلاری فناوری بودیم و قرار است این صادرات در سال‌جاری به ٣ میلیون دلار افزایش یابد، خاطرنشان کرد: این مهم بیانگر توانمندی و برنامه ریزی صحیح و حرکت رو به جلو این مراکز است.

وی با تاکید بر اینکه دستیابی به موفقیت های علمی، دنیا را متحیر و مبهوت کرده است، یادآور شد: اینکه امروز دنیا اصرار به مذاکره با ایران دارند و یا دشمنان قسم خورده خواهان ارتباط با کشور ما هستند، به دلیل نگرانی هایی است که نسبت به پیشرفت های مختلف علمی ایران دارند.

افتتاح 27 طرح گردشگری، میراث‌ فرهنگی و صنایع‌ دستی در خراسان رضوی

به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی خراسان رضوی،سید جواد موسوی،مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی  نیز اظهارداشت: همزمان با هفته دولت امسال تعداد 27 طرح در سه حوزه کاری این اداره کل افتتاح شد.

سید جواد موسوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حجم سرمایه‌گذاری این تعداد طرح 15 هزار و 700 میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: طرح‌های افتتاحی در هفته دولت سال 1402 برای 317 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: این تعداد طرح شامل هتل، هتل‌آپارتمان، مرکز تفریحی، گردشگری، شرکت خدمات مسافرتی، بومگردی، مهمانپذیر، خانه مسافر و کارگاه صنایع‌دستی است.

موسوی افزود: از محل افتتاح این طرحها هزار و 180 تخت جدید در قالب 525 اتاق به ظرفیت اقامتی استان اضافه می‌شود که 90 درصد آن در مشهد است.

وی اضافه کرد: پراکندگی این طرحها در شهرهای مشهد، تربت حیدریه، نیشابور، تایباد، خواف، سرخس و باخرز است.

خراسان رضوی هم اکنون با برخورداری از بیش از 2 هزار و 700 واحد تاسیسات گردشگری رتبه نخست کشور را در این زمینه دارد.

اشتراک گذاری خبر

نظر

آیا می خواهید اطلاعات بیشتری پیرامون ما دریافت کنید؟