• info@kadsa.ir
  • 09981680500
News Photo

افتتاح 363 واحد مسکن روستایی در تویسرکان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، به مناسبت هفته دولت عصر امروز بهره‌برداری از ۳۲۳ واحد مسکن روستایی، افتتاح طرح بهسازی پنج روستا، افتتاح پروژه ۶۰ واحدی سرکان و آغاز عملیات دو مجتمع آبرسانی برای ۴۸ روستا با اعتباری بالغ بر ۸۵۰ میلیارد تومان با حضور استاندار و نماینده مردم تویسرکان در مجلس، فرماندار و جمعی از مسؤولان استانی افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

پروژه ۶۰ واحدی سرکان که حدود ۱۶ سال به دلایل مختلف رها شده بود با همت دولت سیزدهم تکمیل و افتتاح شد، این پروژه در ۱۵ بلوک و دو طبقه دارای پارکینگ در شهر سرکان ایجاد شده است.

بهره‌برداری از پروژه نهضت ملی مسکن روستایی در قالب ۳۲۳ واحد مسکن به مساحت ۳۸ هزار و ۷۶۰ متر مربع و با صرف هزینه ۲۷۱ میلیارد تومان نیز امروز انجام شد که از کل عتبار هزینه شده ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات دولتی و ۲۰۷ میلیارد تومان آورده مردمی است.

به نمایندگی از ۳۲۳ واحد مسکن روستایی، یک واحد مسکونی در روستای حاجی‌آباد در بخش قلقلرود نیز توسط استاندار افتتاح شد.

همچنین به مناسبت هفته دولت بهسازی و آسفالت پنج روستای حاجی‌آباد، امامزاده زید، سیستانه، قلعه آستیجان، جیجانکوه با صرف ۹.۵ میلیارد تومان افتتاح و بهره‌برداری شد.

چهارمین پروژه مربوط به کلنگ‌زنی مجتمع‌های آبرسانی سد خرم‌رود و اشترمل برای ۴۸ روستا بود. اجرای خط انتقال ۱۱۵ کیلومتر ، ۱۰۰ کیلومتر شبکه توزیع داخلی روستا، ۵ هزار و ۱۰۰ متر مکعب احداث مخزن و هفت باب ایستگاه پمپاژ و حفر و تجهیز ۱۰ حلقه چاه از مشخصات این پروژه است.

در ادامه استاندار همدان همراه با هیات همراه از پروژه سد خرم رود بازدید کرد. طبق گفته مدیر آب‌منطقه‌ای استان این سد ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. آغاز عملیات اجرایی پروژه از سال ۸۶ توسط بخش خصوصی به روش بی. او. تی بوده است. هم اکنون در این پروژه بالای ۷۰ دستگاه سنگین و ۱۴۵ نفر مشغول به کار هستند و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای آن اعتبار نیاز است. سد خرم‌رود بهمن امسال آبگیری و نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

اشتراک گذاری خبر

نظر

آیا می خواهید اطلاعات بیشتری پیرامون ما دریافت کنید؟