• info@kadsa.ir
  • 09981680500
News Photo

۴هزار واحد مسکن روستایی در کردستان مقاوم‌سازی می‌شود

سعید رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج از مقاوم‌سازی 55 هزار و 186 واحد مسکن در روستا‌های استان در سال‌های اخیر خبر داد و اظهار داشت: تاکنون 44 درصد از واحد‌های مسکونی کردستان در برابر بلایا، مقاوم‌سازی شده و هنوز 56 درصد از واحدهای روستایی باقی مانده است.

وی افزود: سالانه چهار هزار واحد مسکن روستایی در استان کردستان باید مقاوم‌سازی شوند که امسال نیز این مهم در دستور کار است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 302 میلیارد تومان تسهیلات به روستائیان کردستانی پرداخت شده است، تصریح کرد: از بانک‌های عامل استان کردستان درخواست داریم که در پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی با بنیاد مسکن همکاری بیشتری داشته باشند.

وی از برنامه‌ریزی و رایزنی جهت ساخت مسکن بیشتر ویژه محرومان خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه احداث یکهزار واحد مسکن محرومین با بنیاد مستضعفان در استان منعقد شده که جدای از تسهیلات کم‌بهره، تسهیلات بلاعوض هم به متقاضیان پرداخت می‌شود.

رسولی با بیان اینکه تاکنون 572 واحد به اتمام رسیده است، خاطر نشان کرد: همچنین بر اساس تفاهم‌نامه منعقده 194 واحد کمیته امداد و 39 واحد بهزیستی به اتمام رسیده است.

وی اعلام کرد: برای ساخت خانه محرومان، بنیاد مسکن مبلغ 50 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض، 2 تن میلگرد و 10 تن سیمان رایگان در اختیار اقشار مستضعف جامعه قرار می‌دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان یادآور شد: اکنون اجرای طرح‌های هادی روستایی و ساخت واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن توسط این بنیاد در سطح استان در حال انجام است.

اشتراک گذاری خبر

نظر

آیا می خواهید اطلاعات بیشتری پیرامون ما دریافت کنید؟