• info@kadsa.ir
  • 09981680500
News Photo

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

تحویل ۵ هزار واحد شهری نهضت ملی مسکن تا پایان امسال در خراسان جنوبی

وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از سایت نهضت ملی مسکن در بیرجند از تحویل ۸۰۰ واحد مسکونی در دهه فجر امسال در این سایت خبر داد و گفت: ۵ هزار واحد شهری نهضت ملی مسکن تا پایان امسال در خراسان جنوبی تحویل متقاضیان می‌شود.

واگذاری ۲۰ هزار قطعه زمین روستایی در خراسان جنوبی

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه هدف گذاری شده تا امسال در سراسر کشور ۵۰۰ هزار قطعه زمین واگذار شود از برنامه واگذاری ۲۰ هزار قطعه زمین درخراسان جنوبی به متقاضیان نهضت ملی مسکن خبر داد.

پرداخت ۲۷۷ هزار و ۶۲۳ فقره تسهیلات ودیعه مسکن

مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن وزارت راه و شهرسازی با اعلام اینکه تاکنون ۶۲۱ هزار و ۲۰۵ نفر متقاضی واجد شرایط به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن معرفی شدند از پرداخت وام به تعداد ۲۷۷ هزار و ۶۲۳ نفر خبر داد.

آمادگی بانک سامان برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان

مدیر کل دفتر پایش طرح‌های مسکن از آمادگی بانک سامان برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیانی که در دریافت وام اجاره از بانک‌ها با مشکل مواجه شده‌اند خبر داد و گفت: متقاضیانی که در دریافت تسهیلات ودیعه مسکن دچار مشکل هستند به سامانه مراجعه و نسبت به تغییر بانک و انتخاب بانک سامان اقدام کنند.

گسل پیش‌ژرفای زاگرس مسبب زلزله با بزرگی ۴.۶ در استان هرمزگان

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه گسل پیش‌ژرفای زاگرس مسبب زلزله با بزرگی ۴.۶ در بندر چارک هرمزگان بوده و ۳ پس لرزه بعد از وقوع زلزله به ثبت رسیده بر مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی غیرمقاوم در برابر زلزله تاکید کرد.

۱۰۳ پروژه در ۱۴ شهر جدید آماده افتتاح است

بر اساس اعلام شرکت عمران شهرهای جدید، ۱۰۳ پروژه با هزینه ۹۳۸ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۲ هزار و ۳۴۷ نفر در ۱۴ شهر جدید آماده افتتاح است.

بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی تکمیلی در شهرهای جدید آماده تحویل است

بر اساس اعلام شرکت عمران شهرهای جدید، ۲۰ هزار و ۲۴۸ واحد مسکونی نهضت ملی و واحدهای تکمیل شده مسکن مهر آماده افتتاح است که از این میزان به تعداد ۱۹ هزار و ۲۲۱ واحد، مسکن مهر و یکهزار و ۲۷ واحد نهضت ملی مسکن است.

صاحبان خانه‌های فرسوده ملک یا زمین جایگزین می‌گیرند

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر اینکه صاحبان خانه‌های فرسوده در بافت‌های فرسوده، ملک یا زمین جایگزین می‌گیرند، گفت: فراوانی تعداد واحدهای لرزان و ناایمن در بافت فرسوده شهرها و ضرورت کمک به احیا و مقاوم سازی این بافت، دولت را مجاب کرده تا راهبرد اصلی خود را در نهضت ملی مسکن معطوف به نوسازی بافت فرسوده و ایجاد واحدهای پایدار کند.

روند تدوین و تصویب بسته‌های تشویقی در حوزه نوسازی مسکن ادامه دارد

مدیرعامل شرکت بازآفرینی ایران از ادامه روند تدوین و تصویب بسته‌های تشویقی در حوزه نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده خبر داد و گفت: نسبت به میانگین دو دولت گذشته در صدور پروانه‌های ساختمانی بافت های فرسوده، حداقل ۵۰ درصد رشد داشته‌ایم.

مجوز ورود برخی شرکت‌های دانش‌بنیان برای ورود به عرصه ساخت و ساز صادر شد

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه شاخص‌های ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان در همکاری با معاونت علمی ریاست‌جمهوری تدوین می‌شود از صدور مجوز ورود برخی شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه ساخت و ساز خبر داد.

تدوین نقشه حریم گسلی ۳۳ شهر

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه نقشه حریم گسلی ۳۹ شهر انجام شده و یا در حال انجام است گفت: تهیه و تدوین حریم گسلی ۳۱ شهر در حال مطالعه، ۲ شهر در انتظار تصویب و ۶ شهر مصوب و اجرایی شده است.

همراهی تمامی ارکان وزارت راه‌وشهرسازی در تحقق نهضت ملی مسکن

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اهتمام جدی برای رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم و کارکنان وجود دارد تصریح کرد: تمامی ارکان وزارتخانه از جمله عاملان ذی‌حساب به عنوان بازوهای حمایتی و پشتیبان مالی، همراهی و همراهی لازم را برای تحقق ماموریت‌های وزارت‌خانه به ویژه در نهضت ملی مسکن و نهضت حمل و نقل داشته باشند.

ایجاد قرارگاه ساماندهی اموال منقول و غیر منقول

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی از اداره کل راه و شهرسازی استان تهران به مناسب هفته دولت بازدید کرد و از ایجاد قرارگاه ساماندهی اموال منقول و غیر منقول در وزارت راه‌وشهرسازی به منظور حفظ و نگهداشت بیت‌المال خبر داد.

اشتراک گذاری خبر

نظر

آیا می خواهید اطلاعات بیشتری پیرامون ما دریافت کنید؟