• info@kadsa.ir
  • 09981680500
News Photo

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان خبر داد: جزئیات جلوگیری از احتکار اراضی ابلاغ شد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لارستان)، حسن شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از تصویب شورای عالی مسکن کشور برای برخورد با احتکار کنندگان زمین خبر داد.

شبانی اظهار کرد: با هدف عرضه زمین و جلوگیری از احتکار اراضی مسکونی در محدوده های شهری که در دوره طرح جامع شهر در فرایند ساخت و ساز قرار نگرفته اند طبق این مصوبه استانداران می بایست نسبت به تعیین ضرب الاجل برای مالکین این اراضی جهت ساخت مسکن در اراضی مذکور اقدام نموده و با تقدم استفاده از سیاست های تشویقی نسبت به سیاست های تنبیهی، اراضی مذکور را با اولویت اراضی بزرگ مقیاس شهرهای بزرگتر را به ظرفیت ساخت و ساز مسکن کشور اضافه کنند.

وی افزود: همچنین در این مصوبه تاکید شده که وزارت راه و شهرسازی با همکاری وزارت کشور نسبت به تبیین لزوم عرضه اراضی برای مردم و مالکین اقدام کند.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان خاطر نشان کرد: چنانچه پس از اجرای اقدامات اشاره شده، مالکان نسبت به احداث مسکن در اراضی مذکور اقدام نکنند مطابق با مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری پس از دو مرحله اخطار با فاصله دو ماهه نسبت به تغییر کاربری اراضی از مسکونی به کاربری خدمات عمومی اقدام خواهد شد.  

اشتراک گذاری خبر

نظر

آیا می خواهید اطلاعات بیشتری پیرامون ما دریافت کنید؟