• info@kadsa.ir
  • 09981680500
News Photo

افتتاح ۲۵ طرح هادی روستایی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان، مصطفی بیک مداح ضمن تبریک ۱۵ مهرماه روز عشایر و روستاییان به این قشر پرتلاش، گفت: تنوع و تعداد طرح‌های عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان امید بخش بوده و توجه به روستاها نیز در اولویت خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: امسال همزمان با هفته روستا و عشایر، از ۶۸ پروژه عمرانی با صرف اعتباری بالغ بر ۵۸ میلیارد تومان بهره برداری خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان ادامه داد: در سال‌های اخیر علاوه بر مقاوم سازی مسکن و اجرای طرح هادی که از وظایف ذاتی و ماهوی بنیاد مسکن است، با توجه به توانمندی‌های این نهاد و دارا بودن تجربیات و نیروی انسانی قابل، وظایف و مسئولیت‌های جدیدی برای بنیاد تعریف شده از جمله برنامه ریزی و اجرای طرح‌های آبادانی منظومه‌های روستایی در کشور و در استان منظومه روستایی تفتان، مطالعات خاک شناسی و مقابله با فرسایش آبی خاک در مناطق مستعد سیل در جنوب استان در ۱۱ روستای دشت‌یاری و چابهار و نیز ایمن سازی ۷۵ هوتک در ۴۴ روستا اشاره داشت.

وی بیان کرد: تا کنون تهیه طرح هادی روستایی برای سه هزار و ۲۲۹ روستای بالای ۲۰ خانوار استان انجام شده و در سال جاری نیز تهیه طرح و بازنگری طرح هادی در ۴۴۷ روستا در برنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که در صورت تأمین اعتبار به مرحله اجرا خواهد رسید.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تصریح کرد: اجرای طرح هادی در دو سال اخیر شتاب گرفته، به گونه‌ای که از ابتدای تأسیس بنیاد مسکن تا کنون ۷۵۰ روستا اجرای طرح هادی انجام شده و این رقم در یکسال اخیر در ۱۶۰ روستا بوده است.

بیک مداح خاطر نشان کرد: پروژه‌های شاخص آسفالت نیز در شهرهای شمال و جنوب استان در حال انجام هست که از جمله آن می‌توان به آسفالت ۴۰۰ هزار مترمربع در ۱۱ محله زابل، آسفالت ۲۱۰ هزار متر مربع در ۲۵ روستای ایرانشهر و بمپور و اجرای آسفالت در ۱۴۳ هزار مترمربع از معابر حاشیه شهر چابهار اشاره کرد.

وی ادامه داد: در موضوع صدور سند روستایی، ۹۸ هزار و ۵۰۰ جلد از ابتدای تأسیس بنیاد تا کنون صادر شده که تنها ۱ هزار و ۵۰۹ جلد آن مربوط به یک سال اخیر است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه مسکن روستایی همه تلاش‌ها بر آن است تا به حداکثر مقاوم سازی در روستاها دست یافت و برای تحقق این هدف تا کنون بالغ بر ۱۲۵ هزار واحد مسکونی از ابتدا تا کنون در استان ساخته شده و سالیانه به‌صورت میانگین ۱۱ هزار واحد ساخته می‌شود و اکنون تعداد ۲۱ هزار واحد در حال احداث است.

اشتراک گذاری خبر

نظر

آیا می خواهید اطلاعات بیشتری پیرامون ما دریافت کنید؟