• info@kadsa.ir
  • 09981680500
News Photo

محرومیت‌زدایی و تولید مسکن شهری و روستایی فارس در آیینه ۲سال تلاش و عملکرد جهادی

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید علیرضا حمیدی روز سه‌شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران با گرامیداشت سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به استان فارس اظهار کرد: بنیاد مسکن در سه حوزه فنی و یک حوزه معاونت مالی و پشتیبانی فعالیت دارد.خدمات بنیاد مسکن بیشتر به روستاییان به عنوان شریف ترین اقشار جامعه ارائه می شود.

محرومیت‌زدایی و تولید مسکن شهری و روستایی فارس در آیینه ۲سال تلاش و عملکرد جهادی

مدیرکل بنیاد مسکن فارس ادامه داد: استان فارس از حدود چهار هزار روستا برخوردار است که‌ حدود ۲هزار و ۳۳۸روستا بالای ۲۰ خانوار هستند که بهسازی، سنددار کردن و طرح هادی آنها در تعهد دولت قرار می‌گیرد.

وی روستا را محور تولید و امنیت دانست و گفت: روستا به جمعیت آوری کمک می‌کند و نرخ جمعیت و خانواده در روستا حدود چهار درصد و این رقم در شهر حدود سه درصد است

حمیدی افزود: یکی از مهمترین وظایف بنیاد مسکن زنده و شاداب نگه داشتن روستاهاست و زیباسازی روستاها نیز در اولویت قرار دارد؛ در سالهای گذشته روی کالبد روستا کار شده و اما امروز مشکلات اصلی روستاها اقتصاد روستا است‌ که طرح منظومه روستا و طرح توسعه پیشرفت و آبادانی کمک شایانی به اقتصاد روستاها خواهد کرد.

وی بر ضرورت حمایت خیرین از محرومین تأکید کرد و افزود: نیاز است خیرین به کمک محرومین بیایند. در کشور این تجربه را داشته‌ایم که هرکاری به مردم سپرده شده با موفقیت همراه بوده است.

آخرین وضعیت طرح هادی روستاهای فارس

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه از ابتدای تأسیس این بنیاد تاکنون طرح هادی برای ۱۰۰درصد روستاهای بالای ۲۰خانوار طرح تهیه شده است، افزود: از حدود یک هزار و ۶۹۷ روستای بالای ۲۰خانوار که افق طرح هادی آنها به اتمام رسیده تاکنون ۷۵۲روستا معادل ۴۴درصد بازنگری شده است.

حمیدی اضافه کرد: از ابتدای تأسیس این بنیاد تاکنون در یک هزار و ۲۸۴روستای بالای ۲۰خانوار طرح هادی اجرا شده که ۵۴.۹۲درصد روستاهای بالای ۲۰خانوار استان از اجرای طرح هادی بهره‌مند شده‌است.

وی اعتبار مصوب جهت تهیه، بازنگری و اجرای طرح‌های هادی روستایی را هفت هزار و ۲۶۴میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در طول ۲سال گذشته حدود سه هزار و ۸۹۷میلیارد ریال به اجرای طرح هادی اختصاص داده شد.

محرومیت‌زدایی و تولید مسکن شهری و روستایی فارس در آیینه ۲سال تلاش و عملکرد جهادی



اعتبارات اختصاص داده شده به آسفالت معابر روستایی

او در خصوص اعتبارات اختصاص داده شده به آسفالت معابر روستایی از محل قیر رایگان گفت: آسفالت معابر در ۶۲۸ روستای استان به مساحت ۲میلیون و ۶۰۰هزار مترمربع با اعتباری سه هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال انجام شده است.

حمیدی در رابطه با صدور سندهای روستایی در ۲سال اخیر گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۳هزار و ۵۲۱جلد سند روستایی و هشت هزار و ۴۳۱جلد سند شهری زیر ۲۵هزار نفر صادر شده است.

وی با بیان اینکه از زمان راه‌اندازی این بنیاد تاکنون هم حدود ۲۹۷هزار و ۷۹۶جلد سند روستایی صادر شده و ۷۳.۳درصد خانوار روستایی بهره‌مند شده‌اند، افزود: در طول این مدت ۴۳هزار و ۵۶۸جلد سند شهری صادر شده و ۲۴.۳درصد خانوار شهری بهره‌مند شده‌اند.

محرومیت‌زدایی و تولید مسکن شهری و روستایی فارس در آیینه ۲سال تلاش و عملکرد جهادی



مقاوم‌سازی ۲۳هزار و ۱۲۱ واحد با اعتبار ۱۶ هزار و ۱۱۳ میلیارد ریال

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با اشاره به اینکه در طول ۲سال گذشته ۲۳هزار و ۱۲۱ واحد با اعتبار ۱۶ هزار و ۱۱۳ میلیارد ریال مقاوم‌سازی شده است، افزود: از ابتدای تأسیس این بنیاد تاکنون هم حدود ۲۵۴هزار و ۷۷۶واحد مسکن روستایی معادل ۶۷.۷درصد واحدها مقاوم‌سازی، نوسازی و بازسازی شده‌اند.

وی به بیان تعداد واحدهای بازسازی شده پس از حوادث پرداخت و یادآور شد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون تعداد ۸۳۶ واحد با اعتبار ۴هزار و ۸۲۵ میلیارد ریال بازسازی شده و یک هزار و ۲۸۰واحد در حال بازسازی است؛ این در حالیست که تعمیرات حدود ۲هزار و ۴۴۷ واحد با اعتبار یک هزار و ۲۲۴میلیاردریال نیز انجام شده است.

محرومیت‌زدایی و تولید مسکن شهری و روستایی فارس در آیینه ۲سال تلاش و عملکرد جهادی



وضعیت واحدهای مسکن مهر

حمیدی در رابطه با تعداد واحدهای مسکن مهر در استان فارس هم عنوان کرد: کل واحدهای قرارداد شده ۳۰هزار و ۳۷ واحد و واحدهای پایان یافته و افتتاح شده ۲۸هزار و ۱۳۸ واحد هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس اظهار کرد: از سال ۸۲تاکنون تعداد پنج هزار و ۵۹۶ واحد مسکن شهری به اتمام رسیده و در حال حاضر چهار هزار و ۶۳۷ واحد در دست اجراست.

طرح نهضت ملی مسکن به کجا رسید؟

وی در خصوص طرح نهضت ملی مسکن هم گفت: در کل ۱۶۰هزار متقاضی تایید شده داریم. تاکنون تعداد ۲۰۲ هزار و ۷۲۰ متقاضی در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که درخواست تعداد ۵هزار و ۸۵۶ متقاضی در حال بررسی است.

حمیدی ادامه داد: درخواست ۵۵هزار و ۷۰۳ نفر تأیید شده و هزار و ۶۵۰ نفر هم در انتظار تایید استعلام هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه تاکنون برای ۳۰هزار و ۵۶۶واحد زمین تأمین شده است، افزود: همچنین ۲۵هزار و ۴۶۳واریز وجه به مبلغ ۱۳هزار و ۲۴۱میلیارد ریال صورت گرفته و برای ۲۱هزار و ۱۹۴واحد پروانه اخذ شده و ۱۲هزار و ۳۷۸ واحد نیز در حال اجراست.

وی با اشاره به سفر رییس جمهور به استان فارس افزود: اولویت اصلی در این سفر تأمین عزت مردم و استان فارس است؛ اینکه کدام دستگاه‌ کاری را انجام داده مهم نیست بلکه بازدهی و نتیجه اقدامات حائز اهمیت است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه استان فارس بزرگترین تأمین کننده زمین در کشور است، گفت: در سفر رییس جمهور رقم خوبی را برای تهیه و اجرای طرح‌های هادی در دستورکار قرار بگیرد.

نقش مؤثر رسانه؛ تسهیل ارتباطات

حجت‌الاسلام سید علی نجفی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن فارس هم در این نشست گفت: نقش مؤثر رسانه تسهیل ارتباطات بین جامعه مخاطب و کارگزاران است؛ در حقیقت خدمتی را که بنیاد به دورترین نقطه استان ارائه می‌دهد توسط رسانه اطلاع‌رسانی‌ می‌شود.

وی رسالت بنیاد را ساخت خانه برای مردم محروم و مستضعف و یاری رساندن به محرومین در سوانح و مشکلات دانست و افزود: حضور رسانه در جهاد تبیین موجب روحیه و تقویت خودباوری در نظام جمهوری اسلامی می‌شود.

نجفی گفت: رسانه‌های فارس اخلاق حرفه‌ای و شأن و جایگاه بنیاد مسکن را با صحت اخبار خود حفظ می‌کنند.
رییس جمهوری و اعضای هیات دولت بیستم مهر ماه در سفری دو روزه به استان فارس سفر می کنند.

اشتراک گذاری خبر

نظر

آیا می خواهید اطلاعات بیشتری پیرامون ما دریافت کنید؟