• info@kadsa.ir
  • 09981680500
News Photo

متقاضیان نهضت مسکن گناباد در تامین زیرساخت با مشکل مواجه هستند

به گزارش خبرنگار ایرنا رضا نصیری عصر شنبه در جلسه شورای مسکن گناباد افزود:‌ تامین زیر ساخت های لازم اعم از آب، برق و گاز از جمله مشکلات و دغدغه های متقاضیان نهضت ملی مسکن این شهرستان به شمار می روند و با وجود آنکه برخی از واحدهای مسکونی به اتمام رسیده اند ولی هنوز زیرساخت های آنها تامین نشده است.

وی ادامه داد:‌ واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن که در قالب شرکت های انبوه سازی در دست احداث هستند مشکلی از نظر تامین تسهیلات مورد نیاز ندارند ولی افرادی که به صورت شخصی اقدام به ساخت این واحدها می کنند در اخذ تسهیلات با مشکلات متعددی مواجه و نیازمند عنایت بیشتر سیستم بانکی هستند.

نصیری در عین حال با اشاره به جایگاه برتر گناباد در احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن مناطق روستایی در استان خراسان رضوی تصریح کرد:‌ سهمیه نخست این شهرستان در این بخش ۵۴۵ واحد بود که توانستیم علاوه بر عمل به تعهد،‌ سهمیه ۲ شهرستان دیگر استان که عقب تر بودند را نیز جذب کنیم.

فرماندار گناباد گفت:‌ بر این اساس تاکنون با ۶۸۳ متقاضی نهضت ملی مسکن روستایی در شهرستان گناباد قرارداد منعقد شده است.

نصیری اظهار داشت:‌ شاخص جذب تسهیلات نهضت ملی مسکن مناطق روستایی در استان خراسان رضوی ۸۳ درصد و این میزان در گناباد ۹۷ درصد و بیشتر از شاخص استانی است.

وی خاطرنشان کرد:‌ از مجموع ۱۲ هزار و ۶۷۲ نفر که تاکنون در مناطق شهری این شهرستان برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند ۹ هزار و ۵۸۸ نفر دارای شرایط شناخته و پنج هزار و ۸۸۱ نفر تایید نهایی شدند.

فرماندار گناباد افزود:‌ زمین و واحد مورد نیاز برای ۲ هزار و ۳۶۵ متقاضی در ۱۱ سایت نهضت ملی مسکن مناطق شهری این شهرستان شامل شهرهای گناباد، کاخک، بیدخت و روشناوند تاکنون تامین شده و ۲ هزار و ۲۸۴ نفر چشم‌انتظار تامین زمین هستند.

نصیری تصریح کرد:‌ سایت ۲۴۰ هکتاری نهضت ملی مسکن در شهر گناباد به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته که با آغاز ساخت و ساز واحدهای مسکونی در آن مشکل تامین زمین متقاضیان این بخش کاهش می‌یابد.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اشتراک گذاری خبر

نظر

آیا می خواهید اطلاعات بیشتری پیرامون ما دریافت کنید؟