• info@kadsa.ir
  • 09981680500
News Photo

مدیرکل دفتر فنی و برنامه‌ریزی عمرانی وزارت کشور: عدم تأمین زیرساخت‌ پروژه‌های مسکن به حاشیه‌نشینی دامن می‌زند

به گزارش خبرنگار مهر، وحید قربانی، ظهر یکشنبه در جلسه شورای مسکن استان زنجان اظهار کرد: با همکاری مجموعه‌های مختلف توانستیم تولید ۴ میلیون مسکن را با بضاعت کم و محدودیت زیاد در سیستم دولتی اجرا کنیم و به منصه ظهور رسیدن این خدمات در استان زنجان مایه مباهات است.

وی خاطرنشان کرد: هر استانی که در اجرای تعهدات مسکن پیشرو است با چالش‌هایی نیز مواجه است و باید این مشکلات مرتفع شود، با وجود همه این مسائل پروژه‌های زنجان از لحاظ کیفیت، سرعت و قیمت تمام‌شده بسیار خوب است.

مدیرکل دفتر فنی و برنامه‌ریزی عمرانی وزارت کشور با اشاره به اینکه تأمین خدمات روبنایی و زیرساختی مکمل خدمات ساختمانی است، عنوان کرد: مشکل در تأمین این خدمات هم در مسکن‌های ملی خود را نشان داد و هم در نهضت ملی مسکن نیز با آسیب‌هایی مواجه هستیم و رفع نشدن آسیب‌ها موجب ایجاد ناحیه ضعیف شهری و در نهایت گسترش حاشیه‌نشینی خواهد شد.

وی به بازدید از پروژه‌های مسکن شرق و غرب زنجان اشاره کرد و گفت: فرآیند آماده‌سازی خدمات شهری مثل ایستگاه آتش‌نشانی، ایجاد معابر و سایر موراد نیز پیگیری می‌شود تا یک محل سکونت با امکانات مناسب داشته باشیم.

قربانی با اشاره به برنامه واگذاری زمین‌های ۹۹ ساله به مساحت ۵۰۰ مترمربع به روستائیان برای جلوگیری از مهاجرت و حتی ایجاد بستری برای مهاجرت معکوس ابراز کرد: واگذاری زمین‌های رایگان، زمینه برای بازگشت روستازادگان را فراهم می‌کند و تحقق آن مستلزم الحاق برخی اراضی به محدوده طرح‌های هادی است.

وی با تأکید بر اینکه در تک تک روستاها باید زمین شناسایی و الحاق شود، ادامه داد: در هر روستا حتی یک قطعه زمین الحاق کنید تا بار اختصاص زمین کاهش یاید و مردم مجبور به مهاجرت از یک روستا به مکان دیگر نباشند.

مدیرکل دفتر فنی و برنامه‌ریزی عمرانی وزارت کشور با بیان اینکه بار اصلی تأمین مسکن استان در بخش حمایتی است، یادآور شد: حوزه مسکن خودمالکی نیز دو اشکال وجود دارد؛ در واقع با وجود جمعیت بالای متقاضیان تا کنون ۳ هزار نفر به بانک معرفی شدند و به عملکرد بانک‌ها اعتراض وارد است.

اشتراک گذاری خبر

نظر

آیا می خواهید اطلاعات بیشتری پیرامون ما دریافت کنید؟