• info@kadsa.ir
  • 09981680500
News Photo

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خبر داد: افزون بر یک‌هزار واحد مسکن ملی مازندران در آستانه بهره‌برداری

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی دیوسالار روز یکشنبه در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی ۳۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن که با حضور استاندار مازندران در شهر زیراب برگزار شد، اظهار کرد: تا کنون عملیات اجرایی نزدیک به ۳۶ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در مازندران آغاز شده که حدود یک‌هزار واحد از این تعداد مراحل پایانی ساخت را می‌گذرانند و طبق برنامه‌ریزی بهمن امسال در دهه فجر انقلاب اسلامی به بهره‌برداری می‌رسند.

وی افزود: برای افتتاح این واحدها ستاد افتتاحیه دهه فجر در اداره کل راه‌ و شهرسازی تشکیل شده و به صورت هفتگی پیگیری‌های لازم برای پیشرفت طرح انجام می‌شود تا بتوانیم طی چهار ماه آینده بخشی از مسوولیت و تعهد استان برای ساخت مسکن ملی را انجام دهیم و بارقه امید را روی چهره مردم ببینیم.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خاطرنشان کرد: برای بافت‌های فرسوده و طرح‌های خودمالکی نیز با توجه به تسهیلات و شرایطی که دولت در نظر گرفته نیز می‌توانیم گام‌های خوبی برداریم و از شهروندان واجد شرایط در سراسر استان دعوت می‌کنیم که از این طرح‌ها استقبال و استفاده کنند.

دیوسالار درباره آخرین وضعیت ساخت مسکن ملی در شهرستان سوادکوه نیز گفت: در شهرستان سوادکوه ۴۵۰ متقاضی داریم که به خاطر محدودیت جدی زمین توانستیم در چند ماه گذشته ساخت مسکن را آغاز کنیم. اما با تامین چند قطعه زمین عملیات اجرایی ۳۰ واحد امروز آغاز شد و در آینده نزدیک نیز ساخت چندین واحد دیگر آغاز می‌شود.

وی افزود: ۲ قطعه زمین به مساحت ۲ هکتار در باغ زیتون زیراب شناسایی کردیم که به زودی در کارگروه امور زیربنایی به تصویب می‌رسد و سپس شاهد آغاز عملیات اجرایی مسکن ملی در این زمین‌ها خواهیم بود. قطعه زمینی هم در پل‌سفید برای ساخت ۵۰ واحد در نظر گرفته شده است. پیگیری برای تهیه زمین مورد نیاز هر ۴۵۰ واحد مد نظر در این شهرستان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، در طرح نهضت ملی مسکن مقرر شده سالانه یک میلیون مسکن ساخته شود که ۲۰۰ هزار واحد آن مربوط به روستاها بوده و ۸۰۰ هزار واحد دیگر در شهرها احداث خواهد شد. آمار ثبت‌نامی‌ها و استقبال مردم برای برخورداری از مزیت‌هایی این طرح هم به وضوح هدفگذاری درست دولت سیزدهم را نشان می‌دهد.

سهمیه مازندران در طرح نهضت ملی مسکن ساخت سالانه ۳۸ هزار واحد مسکونی و در مجموع چهار سال دولت سیزدهم ۱۵۲ هزار واحد خانه است.

شهریور امسال همزمان با گرامیداشت هفته دولت و در آیین افتتاح همزمان ۱۰۰ هزار واحد مسکونی با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور، کلید چهار هزار و ۲۹۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در مازندران به مردم و متقاضیان واجد شرایط تحویل داده شد.

اشتراک گذاری خبر

نظر

آیا می خواهید اطلاعات بیشتری پیرامون ما دریافت کنید؟