• info@kadsa.ir
  • 09981680500
News Photo

تاکید یکصد و دومین جلسه شورای مسکن استان اصفهان؛ جلوگیری از مهاجرت در اجرای طرح‌های حمایتی مسکن ضروری است

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ یکصد و دومین جلسه شورای مسکن استان اصفهان به ریاست سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان و با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیران کل سایر دستگاه های اجرایی ذیربط و دیگر اعضا برگزار شد.  

در این نشست به بررسی هشت دستور کار پرداخته شد و ضمن مروری بر مصوبات گذشته این شورا، گزارشاتی از وضعیت طرح نهضت ملی مسکن شهرستان شهرضا، اقدامات مصوبات پیشین توسط شرکت عمران بهارستان، واگذاری اراضی بصورت انفرادی و گروهی و واگذاری اراضی برای طرح جوانی جمعیت، آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر و ... مطرح و تصمیم‌های لازم در این باره اتخاذ شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این جلسه پیرامون مباحث مطرح شده اظهار کرد: در این نشست وضعیت مسکن شهرستان شهرضا به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت و گزارشاتی از آخرین اقدامات بعمل آمده برای طرح نهضت ملی مسکن، مسکن محرومین، جوانی جمعیت و ... ارائه شد که مشکلات اجرایی این طرح ها تعیین تکلیف شد و موادی نیز برای پیگیری‌های آتی به تصویب رسید.  

وی افزود: تعداد کل متقاضیان در طرح جهش تولید مسکن شهرستان شهرضا بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر است که از این تعداد ۱ هزار و ۲۹۵ نفر انصراف دادند و در حال حاضر افزون بر ۶ هزار نفر واجد شرایط تایید نهایی هستند.  

قاری‌قرآن بیان کرد: برای این شهرستان مبحث الحاق اراضی در کمیسیون های مربوطه مطرح و پیگیری شد که الحاق ۸۰ هکتار زمین در مرحله مصوبه شورای عالی مسکن قرار دارد.   

وی با اشاره به پیشرفت ۷۱ درصدی ۳۷۷ واحد طرح اقدام ملی مسکن این شهرستان گفت: مباحث و مشکلات اجرایی پیرامون این پروژه و همچنین طرح جوانی جمعیت، مسکن محرومین و دومعلولان به صورت ریزبینانه بررسی و تعیین تکلیف شد و به لطف خدا در سالجاری شاهد افتتاح این واحدها خواهیم بود.    

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص دیگر مباحث مطرح شده و تصمیمات اتخاذ شده در نشست شورای مسکن استان اظهار کرد: مطابق با تاکید استاندار اصفهان طرح نهضت ملی و اعطای زمین در طرح‌های حمایتی نباید منجر به مهاجرت مردم شود و این موضوع به عنوان راهبرد تامین زمین برای متقاضیان طرح‌های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت و... قرار می گیرد تا زمین مورد نیاز این طرح ها در شهر یا روستای متقاضیان تامین شود.  

وی اضافه کرد: در رابطه با تامین زمین متقاضیان، مهاجرت معکوس موضوع حائز اهمیتی است تا متقاضیان شهرهای بزرگ و مرکزی در صورتی که بخواهند به شهرهای کوچک منتقل شوند زمین در آن شهر برایشان تامین شود.    

قاری‌قرآن در خصوص واگذاری اراضی ویلایی و گروهی در طرح نهضت ملی مسکن سطح استان خاطرنشان کرد: در استان اصفهان بیش از ۴۴ هزار و ۵۰۰ نفر برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد افزون بر ۱۵۴ هزار و ۹۰۰ نفر حائز شرایط هستند.  

وی گفت: برای واحدهایی که بصورت ویلایی و گروهی ساخته می شوند تا کنون برای بیش از ۱۷ هزار و ۲۰۰ واحد ویلایی (تک واحدی) و افزون بر ۲۲ هزار و ۲۰۰ واحد بصورت گروهی، زمین تامین شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: در این استان بیش از ۱۰ هزار نفر برای طرح جوانی جمعیت ثبت نام کردند که تا کنون افزون بر هشت هزار و ۸۰۰ خانوار حائز شرایط هستند همچنین زمین به ۸۰۱ خانوار واگذار شده است.  

اشتراک گذاری خبر

نظر

آیا می خواهید اطلاعات بیشتری پیرامون ما دریافت کنید؟