• info@kadsa.ir
  • 09981680500
News Photo

استاندار: روند اجرایی طرح نهضت ملی مسکن همدان شتاب گرفته است

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد شامگاه سه شنبه در بیست و دومین جلسه شورای تامین مسکن استان همدان اظهار کرد: زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در تمام شهرهای همدان تامین شده، طرح های اساسی برای واگذاری آنها تهیه شده است و خوشبختانه در تعدادی از شهرها سیر مراحل تکمیلی را طی می‌کند.

وی در خصوص ساخت بافت‌های فرسوده گفت: هفت شهر استان در زمره محلاتی هستند که می‌توانند از تشویقات ۱۹ گانه ساخت بافت فرسوده در شهرها بهره مند شوند و این تشویق‌های ۱۹ گانه ظرفیت بسیار خوبی را در اختیار مردم و فعالان ساخت و ساز قرار می‌دهد که بافت‌های فرسوده را در این هفت نقطه شهری بازسازی کنند.

استاندار همدان تصریح کرد: واحدهای مسکن مهر که سال‌ها بلاتکلیف بودند، تعیین تکلیف شده و واگذاری به متقاضیان در حال انجام است.

قاسمی فرزاد با اشاره به رشد مطلوب ساخت و سازها در طرح نهضت ملی مسکن افزود: در مساکن روستایی با اقدامات شایسته قدردانی بنیاد مسکن کار با سرعت چشمگیری در حال انجام است و هر چه زمان می گذرد این اقدامات نمود بیشتری دارد.

وی ادامه داد: توافقات اسناد تقریبا نهایی شده، سند به‌نام دولت منتقل شده است و سیر مراحل قانونی را طی می‌کند.

استاندار همدان در خصوص طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان ها گفت: در این جلسه فرمانداران گزارشاتی ارائه دادند و حاکی از این است که متقاضیان طرح مسکن ملی همه تعیین تکلیف شدند و هیچ متقاضی بلاتکلیف وجود ندارد.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: به محض اینکه پیامک واریز وجه برای افراد واجد شرایط ارسال شود باید وجه و آورده اولیه را واریز کنند.

وی در خصوص تامین زمین برای طرح جوانی جمعیت گفت: افرادی که فرزند سوم آنها از تاریخ ۲۸ آبان ۱۴۰۰ به‌بعد متولد شده مشمول این قانون می‌شوند و یک قطعه زمین در تمام شهرهای استان تحویل آنها می‌شود.

استاندار همدان افزود: در همه شهرستان‌ها پیش بینی لازم برای تامین زمین قانون جوانی جمعیت انجام شده و یا در شرف اقدام است.

به گزارش ایرنا، وزیر راه و شهرسازی در بهمن ماه سال گذشته بسته تشویقی کالبدی برای نوسازی بافت‌های فرسوده مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری با حمایت‌های لازم از ساکنان، سازندگان و انبوه‌سازان را در ۱۹ بند را به استانداران ابلاغ کرد و این مصوبه‌ها را فرصتی برای ساخت چهار میلیون واحد مسکونی پایدار در کشور برشمرد و این بسته تشویقی شهرسازانه ۱۹ بندی را درباره سیاست‌های تشویقی کالبدی متضمن نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، با هدف افزایش کیفیت زندگی شهروندان ساکن در این بافت‌ها و همچنین پیشبرد اهداف قانون جهش تولید مسکن ابلاغ کرد.

اشتراک گذاری خبر

نظر

آیا می خواهید اطلاعات بیشتری پیرامون ما دریافت کنید؟