• info@kadsa.ir
  • 09981680500
News Photo

تامین ۵۱ هزار هکتار زمین در کشور برای نهضت ملی مسکن

مهراد بذرپاش عصر جمعه در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن شهری در استان کردستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: علاوه بر این، ۵۰۰ هزار قطعه زمین نیز تا پایان سال در سراسر کشور تامین خواهد شد و حدود یک ماه قبل عملیات ساخت مسکن شتاب گرفته است.

به گزارش ایرنا،وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز بیش از ۵۱ هزار هکتار زمین در سراسر کشور در قالب شهرهای جدید و شهرک‌های منفصل از محدوده شهری برای پروژه بزرگ نهضت ملی مسکن تامین شده است‌.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بخشی از تولید مسکن مرتبط با بانک‌ها است، افزود: بانک‌ها برای اجرای تعهدات خود طبق سهمیه تعیین شده ضمانت داده‌اند و امیدواریم سال آینده هرهفته یا هرماه شاهد تحویل واحدهای مسکونی به مردم باشیم.

وی یادآور شد: در بخش روستایی شاهد رشد تولید مسکن هستیم و از هفت هزار واحد برنامه‌ریزی شده در مسکن روستایی، پنج هزار واحد تحویل شده و ۲ هزار واحد دیگر نیز تا پایان سال تحویل داده خواهد شد که با احتساب واگذاری زمین‌ها مجموعا ۱۳ هزار واحد روستایی در دستور کار است و سال آینده این رقم افرایش خواهد یافت.

بذرپاش با اشاره به آثار اقتصادی رشد تولید و ساخت مسکن اظهار کرد: کاهش تورم و تحقق شعار سال، از مسیر مسکن می‌گذرد و به عبارتی کاهش تورم مسکن سهم‌ قابل توجهی در کاهش تورم عمومی دارد و کاهش تورم مسکن نیز با افزایش تولید و عرضه ممکن می‌شود.

وی با بیان اینکه رونق تولید مسکن، افزایش سرمایه‌گذاری و رشد تولید ناخالص داخلی را نیز به همراه دارد، اظهار کرد: افزایش تولید و تامین مسکن، علاوه بر آثار اقتصادی، آثار اجتماعی دو چندان به همراه خواهد داشت و با توجه به اینکه اولین نیاز مردم است، شتاب بخشی به رشد عرضه آن، ضروری است

اشتراک گذاری خبر

نظر

آیا می خواهید اطلاعات بیشتری پیرامون ما دریافت کنید؟