• info@kadsa.ir
  • 09981680500
News Photo

پرداخت تسهیلات خودمالکی به متقاضیان نهضت ملی مسکن، تشکیل پرونده برای مسکن ۳۵۷ مددجوی بهزیستی گلستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت و به نقل از وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک، مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: متقاضیان خودمالک در طرح نهضت ملی مسکن کسانی هستند که سند مالکیت زمین آن‌ها به نام بخش خصوصی یا  اشخاص حقیقی است. 

وی افزود: هر متقاضی خود مالک می‌تواند برای ساخت تعداد واحدهای در دست ساخت، تسهیلات دریافت کند. 

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: این متقاضیان می‌توانند مدارک لازم خود، یعنی سند مالکیت و پروانه ساختمان را پس از انتخاب بانک، بارگذاری کرده تا  به بانک معرفی شوند. 

ملک همچنین تصریح کرد: برنامه چهارساله استان گلستان برای این حوزه انعقاد ۱۵ هزار و ۴۷۶ واحد قرارداد بوده که تا کنون پنج هزار و ۱۶۳ قرارداد ساخت مسکن خودمالک در بانک‌های عامل استان منعقد شد. 

وی افزود: مبلغ این تسهیلات در مرکز استان‌ها ۳۵۰ و در شهرستان‌ها ۳۰۰ میلیون تومان بوده و در چهار مرحله و با توجه به پیشرفت پروژه توسط بانک عامل به حساب متقاضی واریز می‌شود. 

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از پرداخت تسهیلات خودمالکی خبر داد و گفت: تا کنون ۱۳ هزار و ۲۰۵ درخواست خودمالک در سامانه ثبت شده ومتقاضیان می‌توانند برای تسریع در دریافت تسهیلات، بانک ارائه کننده تسهیلات را با ورود به پنجره ثبت اطلاعات خود در سامانه www. saman. murd. ir  به بانک‌های ملت و صادرات تغییر دهند. 

ملک ضمن تقدیر از عملکرد بانک‌های استان، از به پایان رسیدن سهمیه بانک مسکن برای ارائه تسهیلات خودمالکی در استان خبر داد و گفت: در استان گلستان ۱۸ بانک تعهد ارائه تسهیلات خود مالکی به متقاضیان داشته و با برنامه ریزی‌های انجام شده، ارائه تسهیلات به متقاضیان  مطلوب‌تر خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: تاکنون برای ۳۵۷ مددجوی تحت پوشش بهزیستی گلستان به منظور دریافت مسکن پرونده تشکیل شده است.

سید محمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه سهم استان گلستان از تفاهم نامه ۱۰ هزار واحدی با سازمان بهزیستی ۷۸۰ واحد است، اظهار کرد: تا کنون برای ۳۵۷ مددجوی تحت پوشش بهزیستی تشکیل پرونده شد.

وی از مراجعه ۳۵۲ مددجو به بانک‌ها خبر داد و افزود: همه افرادی که با بانک‌ها عقد قرارداد کرده‌اند، ۳۴۲ واحد در مرحله پی کنی، ۳۱۳ واحد در مرحله اجرای فونداسیون، ۲۸۱ واحد در مرحله اجرای اسکلت، ۲۳۳ واحد در مرحله اجرای سقف، ۱۶۹ واحد در مرحله سفت کاری و ساخت ۵۳ واحد هم اتمام یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: به هر یک از مددجویان واجد شرایط این طرح، ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله پرداخت می‌شود.

وی افزود: به خانواده‌های تک معلول ۱۰۰ میلیون تومان و به خانواده‌های چند معلول هم ۱۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

اشتراک گذاری خبر

نظر

آیا می خواهید اطلاعات بیشتری پیرامون ما دریافت کنید؟