• info@kadsa.ir
  • 09981680500
News Photo

استاندارسیستان و بلوچستان: اولویت واگذاری زمین با طرح ملی مسکن است

به گزارش ایرنا محمد کرمی عصر یکشنبه دریازدهمین جلسه شورای مسکن استان ضمن تبریک هفته بسیج و تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد:به هیچ‌وجه مشکل زمین در استان وجود ندارد.

وی افزود: در خصوص طرح نهضت ملی مسکن، بانک ها را موظف به همکاری نموده ایم و حتی به آنها اعلام شد که اگر اعتبار کافی ندارند ما به آنها کمک می‌کنیم مشروط بر اینکه پیگیری کنند، اگر پیگیری صورت نگرفته، یعنی آنها کوتاهی کرده اند.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: متاسفانه برخی تعاونی‌ها در ابتدا کار را سریع و خوب شروع می‌کنند اما پس از مدتی با دلایل‌ مختلف پروژه نیمه تمام رها و کار را تعطیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید کار با جدیت پیگیری شود، ادامه داد: همه پیمانکاران و شرکت‌هایی که خلف وعده کنند بایستی به مردم خسارت بدهند چرا که با عدم تعهدو انجام وظایف خود، پروژه مشمول مرور زمان و گرفتار تورم می‌شوند و نمی‌توانند به تعهد خود عمل کنند و از این بابت مردم متضرر می‌شوند.

کرمی با بیان اینکه اگر شرکت‌های تعاونی در زمینه تامین زمین برای مسکن مشکل دارند به ما اعلام کنند تا آن را برطرف کنیم، عنوان کرد: ما به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده‌ایم تا زیرساخت‌های لازم را در زمینه ساخت مسکن فراهم کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: آنجایی که مسکن در حال ساخت است نباید کار به تعویق بیفتد چرا که برای تخصیص و واگذاری زمین به تعاونی‌های مسکن محدودیتی وجود ندارد.

واگذاری زمین برای ساخت ۷ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن ویژه نیروهای مسلح سیستان و بلوچستان

 

اراضی ساخت هفت هزار واحد طرح ملی مسکن ویژه نیروهای مسلح واگذار شد

 دبیر شورای مسکن استان هم در این جلسه گفت: تاکنون زمین برای ساخت هفت هزار واحد مسکونی در طرح ملی مسکن ویژه نیروهای مسلح در استان واگذار شده است.

 عطاء اله اکبری افزود: ما تلاش کرده‌ایم در کنار سایر اقشار مردم گام‌هایی موثری برای خانه‌دار کردن کارکنان نیروهای مسلح استان برداریم که واگذاری اراضی مذکور نشان از همت والا در این حوزه دارد.

وی از اشتغال بیش از ۴۱ هزار و ۵۲۵ نفر در پروژه های در دست ساخت طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: امروز یکی از مهمترین اولویت های دولت مردمی سیزدهم رفع مشکل مردم در حوزه مسکن است و ما در این استان با تاسی از این سیاست، برنامه‌های جدی را در این حوزه دنبال کرده‌ایم که نتیجه آن کسب رتبه دوم کشوری در اجرای این طرح است.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن یک فرصت طلایی برای رونق کسب و کار در این استان است، تصریح کرد: اجرای طرح با ساخت بیش‌ از ۳۹ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در افق چهار ساله، گردش مالی حدود ۲۷ هزار میلیارد تومان را به همراه خواهد داشت.

اکبری با اشاره به آخرین وضعیت طرح در این استان گفت: از مجموع ۳۶ هزار و ۴۲۴ متقاضی تایید نهایی شده طرح نهضت ملی مسکن در این استان تاکنون ۳۰ هزار و ۸۸۱ متقاضی اقدام به واریز وجه داشته اند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تکمیل و بهره‌برداری از واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در امیدآفرینی بین مردم و تحقق اهداف دولت نقش مستقیم ایفا می‌کند در این استان تلاش شده است با استفاده از توان نیروهای بومی و مصالح ساختمانی تولیدی با کیفیت گام های موثری در این زمینه برداشته شود.

اشتراک گذاری خبر

نظر

آیا می خواهید اطلاعات بیشتری پیرامون ما دریافت کنید؟